سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله آنلاین

ترفندهای اشتراک‌گذاری عکس در اینستاگرام

گزینه‌های ویرایش (در مورد filterها بیشتر بدانید)

1- فیلتر Clarendon: تنظیم و تیره‌تر کردن سایه‌ها و روشن‌تر کردن قسمت‌های روشن در عکس و برجسته کردن رنگ غالب عکس. از این فیلتر در عکس‌های مینیمال استفاده کنید. چون این نوع عکس‌ها فقط یک رنگ غالب دارند که بیشتر جلب توجه می‌کند.

2- فیلتر Juno: این فیلتر باعث می‌شود که رنگ‌های سرد کمی با اعمال تن‌های سبز، گرم‌تر جلوه کنند. رنگ سفید غالب در عکس‌ها را برجسته‌تر و روشن‌تر می‌کند. این فیلتر بیشتر بر روی عکس‌های ساده و طبیعی خیابانی اعمال می‌شود.

3- فیلتر Gingham: این فیلتر، نوعی جلوه‌ی قدیمی به عکس می‌دهد و کمی از رنگ آن‌ها کم می‌کند. گر از آن روی تصاویر تاریک استفاده کنید، تصویرتان تٌنی زرد رنگ به خود می‌گیرد. استفاده از این فیلتر روی عکس‌های روشن باعث می‌شود که آن‌ها نمای روشن‌تری به خود بگیرند.

4- فیلتر Lark: این فیلتر همراه کم رنگ کردن رنگ‌های قرمز و افزایش رنگ‌های آبی و سبز، نمای طبیعی و نزدیک به واقعیت به عکس‌ها می‌دهد. این نوع فیلتر بیشتر بر روی غذا و مناظر طبیعی اعمال می‌شود.

ابزارهای ویرایش (برخی نکات در مورد ابزارهای ویرایش)

1- ترتیب فیلترهای خود را رعایت کنید: شما می‌توانید فیلترهای متفاوتی که در قسمت پایین صفحه‌ی ویرایش قرار دارد انتخاب کنید و روی آن فشار دهید و کمی نگه دارید. سپس، روی قسمتی از عکس که می‌خواهید، بکشید تا فیلتر در آنجا اعمال شود.

2- مسیر مربوط به ابزارهایی که استفاده کرده‌اید را حفظ کنید: زمانی که فیلتری را روی عکس خود اعمال می‌کنید، رنگ پیش‌نمایش آن فیلتر در پایین صفحه ویرایش کمی متمایل به خاکستری می‌شود.

3- تنظیم شدت فیلتر: هنگامی که فیلتری را بر روی عکس خود اعمال کردید، می‌توانید دوباره بر روی فیلتر ضربه بزنید و با استفاده از اسلایدر نمایش داده شده، شدت فیلتر را تنظیم کنید.

استفاده از ابزارهای ویرایش

1- ابزار Lux: این ابزار عکس‌هایی که زیاد جلب توجه می‌کنند و بین رنگ‌های آن تضادی وجود ندارد را تغییر می‌دهد و یک حالت متعادل به آن می‌دهد و روشنایی عکس را بیشتر می‌کند.

  • بعد از انتخاب عکس، روی آیکنی که در بالای صفحه‌ی ویرایش قرار دارد، ضربه بزنید.

عکس اصلی دارای نما، رنگ و جزییات طبیعی است. استفاده از ابزار lux باعث می‌شود که رنگ غالب و سایر جزییات برجسته‌تر و نمایان‌تر شود.

2- ابزار Contrast: توجه بیننده‌ی عکس را به اصل قضیه جلب می‌کند. عکسی که در زیر نور خورشید گرفته می‌شود، دارای بالاترین سطح contrast است. این عکس ممکن است شامل رنگ‌های زیادی از سیاه تا سفید، سایه‌های تاریک و برجستگی‌های روشن باشد. زمانی که سطح کنتراست تصویر بیشتر می‌شود، سایه‌ها تاریک‌تر و برجستگی‌های عکس روشن‌تر می‌شود.

3- ابزار Saturation: افزایش اشباع یا Saturation باعث می‌شود که رنگ‌های عکس بیشتر از هم تفکیک شوند.

4- ابزار Adjust: این قسمت دارای چند ابزار و ویژگی است که با استفاده از آن تغییراتی در اندازه، نمایش و… عکس ایجاد می‌شود.

5- ابزار Tilt-Shift: ابزار Tilt-Shift در برخی از برنامه‌های عکاسی، عملیاتی برای فوکوس در ناحیه‌ی انتخابی است. این امکان، اکثراً برای نمایش عمق سطحی از یک ناحیه (Dof) یا قرار دادن فوکوس روی یک موضوع یا شی‌ء مورد نظر است، به طوری که چیزی که مد نظر قرار می‌گیرد شفاف‌تر و برجسته می‌شود و سایر قسمت‌های عکس بلور و تار می‌شود.

روش‌های بیشتر برای اشتراک‌گذاری

1- برنامه‌ layout: برای ترکیب چند عکس در یک عکس به‌کار می‌رود که می‌تواند کار جالبی باشد. انجام این کار ساده است و به شما کمک می‌کند که خلاق‌تر شوید.

2- برنامه Boomerang: برنامه مذکور این امکان را برای شما فراهم می‌کند که هر لحظه از زندگی خود را به چیزی جالب و سرگرم کننده تبدیل کنید. به طوری که با گرفتن عکس‌های متوالی آن‌ها را به یک فیلم کوتاه و باکیفیت تبدیل می‌کند که قابلیت جلو و عقب کشیدن دارد.

موارد زیر می‌تواند ایده‌های خوبی برای استفاده از Boomerang باشد:

  • پریدن شخصی از یک بلندی
  • وضعیت دفاعی بدن هنگام پرواز
  • لحظه‌ی فوت کردن شمع‌های کیک تولد

عکس‌برداری از لحظه به لحظه‌ی این اتفاقات و تبدیل آن به فیلم باعث می‌شود که افراد هر لحظه بتوانند، خاطره‌ی خود را مرور کنند.

3- برنامه Hyperlapse: این برنامه باعث کنترل حرکت و لغزش‌های دوربین می‌شود که نتیجه آن ثبت یک فیلم و عکس با کیفیت و با ظاهری سینمایی و فوق‌العاده است که قبلاً این گونه نتایج تنها با تجهیزات گران‌قیمت امکان‌پذیر بود.

توصیه‌هایی در مورد موضوعات برجسته‌ی اینستاگرام

1- غذا: عضو symmetrybreakfast@ علاقه‌مند به عکس‌برداری در روشنایی روز و نمایش کامل بافت غذا است و اغلب از ابزارهای ویرایشی اینستاگرام استفاده می‌کند.

2- تقارن: عضو pketron@ می‌داند برای اینکه عکس‌ها شکل ظاهری خوبی داشته باشند، همیشه نباید متقارن باشند. او از تصاویر دقیق و محوری برای عکاسی استفاده می‌کند.

3- طبیعت: عضو dankhole@ توصیه می‌کند که برای داشتن یک منظره‌ی متفاوت باید از عکس‌های شفاف و مناسب استفاده شود و فاصله‌ای بین عناصر موجود در زمین وجود داشته باشد تا قدرت و استحکام آن‌ها کامل حس شود.

هشتگ‌هایی با کارایی بالا

این موضوعات مطرح شده را دنبال کنید تا با استفاده از توصیه‌های آنان یاد بگیرید که چگونه لحظات جذاب و دل‌نشینی ثبت کنید:

  • #عکاسی
  • #نکات

طرح هشتگ آخر هفته

با پیوستن به پروژه هشتگ آخر هفته، همراه با اعضای اینستاگرام در یک مجموعه هفتگی که شامل تم‌ها و هشتگ‌های تعیین شده است، شرکت کنید. برای استفاده از فرصت‌ها، instagram@ را فالو کنید تا از پستی که هر هفته به عنوان آخرین پروژه اعلام می‌شود، اطلاع پیدا کنید.

پروژه‌های هشتگ های آخر هفته شامل:

  • هشتگ WHPrealemojis#: از اعضای اینستاگرام خواسته است، عکس‌ها و فیلم‌ها را بر اساس مثال‌های واقعی زندگی با استفاده از ایموجی های مورد علاقه بسازند.
  • هشتگ WHPpostcard#: از اعضای اینستاگرام خواسته است تا عکس‌ها و فیلم‌هایی که حس و حال مکان و رابطه‌ی آن با مردم را توصیف می‌کند، بسازند.
  • هشتگ WHParchitecture#: از اعضای اینستاگرام می‌خواهد که عکس‌های هنری بگیرند.
  • هشتگ Instameet#: که می‌توان به آن جلسات اینستاگرام نیز گفت. در واقع افراد را جمع‌آوری می‌کند تا با هم ارتباط برقرار کنند، همدیگر را کشف کنند و به خلاقیت تشویق شوند. این افراد همدیگر را ملاقات می‌کنند تا در گرفتن عکس و فیلم‌های متفاوت هماهنگ شوند.

 

منبع: چطورپدیا


راهنمای کار با عکس و تصاویر در اینستاگرام

برای بارگذاری یک عکس یا عکس گرفتن، در ابتدا در پایین صفحه آیکون + را انتخاب کنید:

راهنمای کار با عکس و تصاویر در اینستاگرام

  • برای بارگذاری عکس در اینستاگرام ، در آیفون از درون گوشی‌ Liberary را انتخاب کرده یا در اندروید Gallery را انتخاب کرده و عکسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
  • برای گرفتن عکسی جدید، Photo را در پایین صفحه بزنید، سپس آیکون ثیت تصویر را بزنید، می‌توانید از آیکون  مربوطه  برای عوض کردن دوربین جلو و عقب گوشی خود استفاده نمایید. همچنین  می‌توانید فلش دوربین خود را تنظیم کنید.

 

زمانی که عکسی گرفتید یا بارگذاری کردید، می‌توانید ویرایش‌هایی نظیر قرار دادن جلوه (افکت)، عنوان و … روی آن انجام دهید و آن را ارسال کنید. همچنین می‌توانید فیلم نیز ارسال کنید.

راهنمای کار با عکس و تصاویر در اینستاگرام

چطور پستی با چندین تصویر یا فیلم ارسال کنم؟

شما می‌توانید در یک پست حداکثر تا 10 تصویر یا فیلم قرار دهید و آن را به عنوان یک پست ارسال کنید.

1- آیکون + را بزنید، سپس Liberary در آیفون یا Gallery در اندروید را در پایین صفحه انتخاب کنید.

2- آیکون  مالتی  را برگزینید.

3- تا 10 تصویر و فیلم از گوشی خودتان انتخاب کنید. برای ویرایش هر تصویر یا فیلم آن را انتخاب کرده و صفحه را لمس کرده تا آن را مطابق قاب ویرایش کنید. این را نیز در ذهن داشته باشید که الگویی (مربعی، مستطیل ایستاده، مستطیل خوابیده) که برای آن‌ها انتخاب می‌کنید بر روی تمامی آن‌ها اعمال می‌شود. نمی‌توانید برای هر تصویر یا فیلم الگویی متفاوت ایجاد کنید. زمانی که به انتخاب عکس یا فیلم پایان رسید، در بالا سمت راست Next را بزنید.

4- در پایین صفحه فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید تا روی همه‌ی تصاویر و فیلم‌ها اعمال شود یا اینکه آن‌ها را به صورت تکی انتخاب کرده و برای هرکدام یک فیلتر مجزا انتخاب کنید.

5- برای تغییر ترتیب فیلم‌ها و تصاویر، ابتدا آن‌ها را گرفته سپس آن فایل را به نقطه‌ای که می‌خواهید ببرید و رها کنید. برای پاک کردن یک تصویر یا فیلم آن را گرفته و در بالای صفحه به داخل آیکون سطل زباله بیندازید. زمانی که کارتان به پایان رسید، در بالای صفحه سمت راست Next را انتخاب کنید.

راهنمای کار با عکس و تصاویر در اینستاگرام

6- می‌توانید یک عنوان و موقعیت مکانی برای پست خود انتخاب کنید و کسی را در هر تصویری تگ کنید. Tag People را انتخاب کرده و عکسی را که می‌خواهید پیدا کرده و شخص مورد نظر را به آن تگ کنید.

7- گزینه Share را بزنید.

در Feed، اولین تصویر یا فیلمی که در پست‌تان هست را با تعدادی نقطه به صورت افقی در زیر آن می‌بینید. افراد می‌توانند در این قسمت جستجو کرده و دیگر تصاویر و فیلم‌ها را مشاهده کنند. در پروفایل‌تان، اولین تصویر یا فیلم را مشاهده می‌کنید که در بالا سمت راست آن آیکون  مالتی  وجود دارد. از داخل پروفایل‌تان می‌توانید پست را انتخاب کرده و سپس آن را مرور کرده و تصاویر و فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنید.

افراد می‌توانند در پست شما نظر بگذارند و آن را لایک کنند، درست مثل یک پست معمولی. نظرات و لایک ها برای کل پست قرار می‌گیرند و نه برای هر تصویر یا فیلم.

بعد از اینکه پستی با چندین تصویر و فیلم ارسال کردید می‌توانید، عنوان و موقعیت مکانی و حساب کاربری که در پست‌تان تگ کردید را ویرایش کنید، اما قادر به تنظیم مجدد ترتیب آن‌ها، ویرایش یا حذف بخشی از آن‌ها نخواهید بود. در این صورت می‌بایست کل پست را حذف نمایید.

این را در ذهن داشته باشید که پست‌های حاوی چندین فیلم و تصویر زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند، اگر پست شما حاوی چندین فیلم است مطمئن شوید که به یک شبکه‌ی اینترنت قابل اتکا متصل هستید.

چگونه قبل از به اشتراک‌گذاری، یک عنوان به تصاویر و فیلم‌ها اضافه کنم؟

نحوه اضافه کردن عنوان به تصاویر و فیلم‌ها:

1- تصویر یا فیلمی تهیه کنید یا آن را از درون گوشی خود انتخاب کنید، همچنین می‌توانید به آن‌ها جلوه‌ی مورد نظر خود را اضافه کنید.

2- به قسمت Write a caption بروید و آن را انتخاب کنید.

3- عنوان مورد نظر خود را وارد کنید و OK در آیفون یا Share در اندروید را بسته به مدل گوشی خود بزنید.

4- گزینه Share را انتخاب کنید.

چطور برای یک پست ارسال شده، عنوان قرار دهم یا آن را ویرایش یا حذف کنم؟

می‌توانید عنوان را به عکس یا فیلمی که قبلاً به اشتراک گذاشتید اضافه کنید، همچنین می‌توانید عنوانی را که قبلاً وارد کرده‌اید ویرایش یا حذف کنید.

نحوه اضافه کردن، ویرایش کردن یا حذف کردن عنوان:

1- بسته به مدل گوشی در (iOS) یا (Android) گزینه ی بیشتر را انتخاب کنید.

2- گزینه Edit را بزنید.

3- تغییرات مورد نظر را انجام داده و با توجه به مدل گوشی خود (آیفون یا اندروید) Done را بزنید.

وقتی که در زیر یک پست آیکون نظرات را می‌زنید، کلمه‌ی Edited ممکن است بالای عنوانی که ویرایش شده قرار بگیرد.

چگونه قسمتی از عکسم را برش دهم؟

پس از انتخاب و آپلود عکس، می‌توانید این کار را انجام دهید.

نحوه برش قسمتی از عکس:

1- به بخش Edit و سپس Adjust بروید.

2- صفحه را لمس کرده و بزرگنمایی کنید، سپس آن را به گونه‌ای که اندازه قاب باشد ویرایش کنید، از شبکه‌ای که در اختیارتان قرار گرفته در انجام این کار کمک بگیرید.

3- برای لغو تغییرات ایجاد شده Cancel و برای ذخیره تغییرات Done را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید به تصاویر خود جلوه اضافه کنید.

راهنمای کار با عکس و تصاویر در اینستاگرام

چگونه یک عکس را صاف کنم؟

زمانی که از دوربین درون برنامه استفاده می‌کنید و عکسی می‌گیرید یا عکسی از گوشی خود به برنامه بارگذاری می‌کنید، می‌توانید از طریق ابزار Adjust عکس خود را صاف کنید.

نحوه انجام این کار:

1- با گوشی خود عکسی بگیرید یا بارگذاری کنید سپس در پایین صفحه Edit را انتخاب کنید.

2- گزینه  Adjust را انتخاب کرده و سپس آن را به چپ و راست بکشید تا عکس را صاف کنید، از شبکه‌ای که در اختیار شماست استفاده کنید تا قاب تصویر را تنظیم کنید.

3- برای لغو تغییرات ایجاد شده Cancel و برای ذخیره تغییرات Done را انتخاب کنید.

چگونه عکسی را در اینستاگرام بچرخانم؟

شما می‌توانید عکس‌هایتان را بچرخانید.

برای انجام این کار گام‌های زیر را دنبال کنید:

1- در پایین صفحه Edit و سپس Adjust را بزنید.

2- آیکون چرخش را برای چرخاندن عکستان بزنید.

3- برای لغو تغییرات ایجاد شده Cancel و برای ذخیره تغییرات Done را انتخاب کنید.

چطور عکس‌های اینستاگرام را در گوشی خود ذخیره کنم؟

شما می‌توانید عکس‌هایی را که در اینستاگرام ویرایش کردید و به آن‌ها جلوه دادید را در گوشی خود ذخیره کنید.

نحوه ذخیره کردن عکس مورد نظر در گوشی:

1- به پروفایل خود رفته و گزینه ی بیشتر را بزنید.

2- آیکون تنظیمات Settings > Original Photos در آیفون و Original Posts در اندروید را بزنید.

3- گزینه Next را زده تا بسته به نوع گوشی خود، Save Original Photos در آیفون و Save Original Posts در اندروید، روشن شود.

وقتی که این گزینه را روشن کردید هر پستی که در اینستاگرام ارسال می‌کنید در گوشی شما نیز ذخیره می‌شود.

نکته: افرادی که از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنند ممکن است تأخیری را در ظاهر شدن عکسشان در گوشی خود تجربه کنند.

وقتی که عکسی را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارم، اندازه تصویر چقدر است؟

وقتی که شما از اینستاگرام استفاده می‌کنید، صرف‌نظر از اینکه اینستاگرام شما بر روی آیفون است یا گوشی‌های اندروید، ما تصاویر شما را در بهترین کیفیت ممکن بارگذاری می‌کنیم (حداکثر تا عرض 1080 پیکسل).

زمانی که عکسی ارسال می‌کنید که بین 320 و 1080 پیکسل است، آن تصویر در سایز اصلی خود باقی می‌ماند، البته به شرطی که نسبت تصویر آن 1?91:1 و 4:5 باشد. (تصویری با ارتفاع 566 و 1350 پیکسل و عرض 1080 پیکسل). اگر نسبت تصویر شما قابل پشتیبانی نباشد، داخل یک قاب از پیش تعیین شده اطراف آن بریده می‌شود تا تبدیل به شکل مورد پذیرش ما شود. اگر تصویری با اندازه‌ی کوچک‌تر ارسال کنید، ما آن‌ را بزرگ‌تر کرده تا به اندازه‌ی عرض 320 پیکسل برسد. اگر تصویری با اندازه بزرگ‌تر ارسال کنید، ما اندازه‌ی آن را کاهش داده و به 1080 می‌رسانیم.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تصویر شما با عرض 1080 پیکسل ارسال شود نکات زیر را بخوانید:

  • آخرین نسخه‌ی اینستاگرام را دریافت کنید.
  • عکسی با اندازه‌ی حداقل 1080 پیکسل و نرخ نسبت تصویر بین 1?9:1 و 4:5 ارسال کنید.
  • حتماً از دوربینی با کیفیت بالا استفاده کنید زیرا گوشی‌های مختلف، عکس‌هایی با کیفیت‌های مختلفی ارائه می‌کنند.

چطور یک فیلم ارسال کنم؟

برای ارسال یا ضبط یک فیلم ابتدا در پایین صفحه آیکون + را انتخاب کنید:

  • برای بارگذاری ویدیو بسته به نوع گوشی‌تان به قسمت Liberary در آیفون یا Gallery در اندروید رفته و فیلمی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
  • برای ضبط یک فیلم Video را انتخاب و آیکون ضبط را نگه داشته تا ضبط فیلم آغاز شود و برای متوقف نمودن ضبط انگشت خود را بردارید. می‌توانید این کار را چندین مرتبه انجام دهید و چندین فیلم ضبط کنید. همچنین می‌توانید با آیکون    دوربین جلو و عقب را عوض کنید.

 

این را در ذهن داشته باشید که حداکثر طول فیلم 60 ثانیه است، زمانی که فیلم خود را بارگذاری یا ضبط کردید، می‌توانید به آن فیلتر، عنوان و موقعیت مکانی اضافه کرده و آن را ارسال کنید.

توجه: نمی‌توانید از روی یک رایانه شخصی فیلم ضبط کرده یا بارگذاری کنید.

چند ثانیه می‌توانم فیلم ضبط کنم؟

فیلم شما می‌تواند بین 3 تا 60 ثانیه باشد.

چگونه می‌توانم یک ویدیو با چندین قسمت ضبط کنم؟

در پایین صفحه آیکون + را بزنید، سپس فیلم را انتخاب کنید. برای شروع ضبط، آیکون مربوطه را نگه دارید. برای گرفتن چندین قسمت فیلم، انگشت خود را از روی آیکون بردارید تا فیلم به حالت pause (مکث) برود. وقتی آماده برای ضبط قسمت‌های بعدی خود شدید، دوباره دکمه ضبط را فشار دهید و نگه دارید.

برای حذف قسمت‌های قبلی فیلم خود، Delete را زده و تأیید کنید.

در نظر داشته باشید که حداکثر طول ویدیو 60 ثانیه است.

چگونه می‌توانم یک ویدیو با چندین قسمت بارگذاری کنم؟

این ویژگی در حال حاضر فقط بر روی IOS فعال است.

می‌توانید فیلمی با چندین قسمت بارگذاری کنید.

نحوه بارگذاری چندین قسمت از یک فیلم:

1- آیکون + را بزنید.

2- گزینه Liberary را زده و فیلم یا فیلم‌هایی که می‌خواهید بارگذاری کنید را انتخاب کنید و Next را بزنید.

3- گزینه Trim را زده و سپس آیکون + (دور آن مربع ندارد) را بزنید.

4- هر فیلم دیگری را که می‌خواهید انتخاب کنید و در نهایت Done را بزنید.

5- Share را بزنید.

شما می‌توانید هر فیلمی را انتخاب و ویرایش کنید یا ترتیب آن‌ها را جابه‌جا کنید، در نظر داشته باشید که می‌توانید برای فیلم‌های خود فیلتر، جلوه، عنوان و موقعیت مکانی انتخاب کنید. در صورتی که ترجیح می‌دهید می‌توانید فیلم خود را در چند قسمت ضبط کنید.

در نظر داشته باشید که فیلم‌هایی که از چندین قسمت تشکیل شده‌اند به صورت مربعی نشان داده می‌شوند نه به صورت افقی یا عمودی.

آیا می‌توانم ببینم یک فیلم چند مرتبه مورد مشاهده قرار گرفته؟

در پایین یک فیلم می‌توانید ببینید که آن فیلم چند مرتبه دیده شده است. تعداد بازدیدهای یک فیلم برای کسانی که پست را می‌بینند قابل مشاهده است. این را به خاطر داشته باشید که در پست‌هایی که از چندین فیلم یا تصویر تشکیل شده‌اند نمی‌توانید تعداد دیده شدن تک‌تک آن فیلم‌ها یا تصویرها را مشاهده کنید.

شمارنده‌ی تعداد بازدید یک فیلم، تکرار فیلم‌ها را حساب نمی‌کند و یک بازدید زمانی به این عدد اضافه می‌شود که حداقل 3 ثانیه یا بیشتر از فیلم دیده شود.

این را نیز در خاطر داشته باشید که شمارنده‌ی تعداد بازدید تنها برای فیلم‌هایی قابل رؤیت است که از تاریخ 19 نوامبر 2015 به بعد در اینستاگرام قرار گرفتند.

چطور لایک های یک فیلم را ببینم؟

برای دیدن لایک های یک فیلم، اول شمارنده‌ی تعداد بازدید را انتخاب کنید و از آنجا می‌توانید تعداد لایک ها و کسانی که لایک کرده‌اند را ببینید.

چرا در فیلم من بازدیدها شمرده نمی‌شود؟

ممکن است زمانی طول بکشد قبل از اینکه تعداد بازدید بروز رسانی شود، اگر تعداد بازدید در فیلم‌های شما نشان داده نمی‌شوند، مدتی بعد مجدداً امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید تعداد بازدید تک‌تک فیلم‌هایی را که به صورت پست چندین قسمتی ارسال کردید ببینید.

همچنین در نظر داشته باشید که تعداد بازدیدها فقط مربوط به داخل برنامه اینستاگرام است و نه از دیگر برنامه‌ها و رایانه‌ها. اگر حساب شما بر روی خصوصی تنظیم شده، ممکن است قادر به دیدن تعداد بازدید نباشید تا زمانی که آن تعداد بازدید به عدد مشخصی برسد.

شمارنده‌ی تعداد بازدید تنها برای فیلم‌هایی قابل رؤیت است که از تاریخ 19 نوامبر 2015 به بعد در اینستاگرام قرار گرفتند.

چگونه قبل از ارسال عکس یا فیلم موقعیت مکانی به آن اضافه کنم؟

پس از گرفتن یا بارگذاری یک فیلم یا عکس می‌توانید موقعیت مکانی برای آن انتخاب کنید.

برای اینکار:

1- گزینه ی Add Location را بزنید.

2- موقعیت مکانی خود را یافته و انتخاب کنید.

3- Share را بزنید.

همچنین می‌توانید یک رویداد عمومی فیس‌بوک را به عنوان موقعیت مکانی انتخاب کنید. درست مثل یک صفحه‌ی موقعیت مکانی، می‌توانید نام رویداد را زده تا تمام تصاویر و فیلم‌ها را ببینید.

همچنین می‌توانید موقعیت مکانی تصاویر یا فیلم‌های ارسالی خود را ویرایش کنید.

چگونه موقعیت مکانی یک پست ارسال شده را ویرایش کنم؟

شما می‌توانید موقعیت مکانی تصاویر یا فیلم‌های ارسالی خود را ویرایش کنید.

  • برای اضافه کردن یا ویرایش موقعیت مکانی در ابتدا آیکون بیشتر را زده سپس Edit را بزنید. گزینه ی Add Location را زده و موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید.
  • برای ویرایش، نام موقعیت مکانی را انتخاب کنید و در گوشی‌های IOS گزینه Remove Location یا Change Location را بزنید. در گوشی‌های اندروید Select Other Location یا X را از داخل Select a Location Page بزنید.

چگونه یک موقعیت مکانی جدید ایجاد کنم؟

اگر موقعیت مکانی عمومی‌ای که به دنبال آن هستید وجود ندارد، می‌توانید در فیس‌بوک آن را ایجاد کنید.

تنها صفحاتِ با موقعیت مکانی عمومی قابل اضافه شدن به پست‌های اینستاگرام شما هستند.

برای ایجاد یک موقعیت مکانی جدید، در گوشی خود وارد فیس‌بوک شده و آن موقعیت مکانی را ایجاد کنید، زمانی که این کار را انجام دادید می‌توانید آن را به پست‌های اینستاگرام خود اضافه کنید یا آن را جستجو کنید.

 

منبع: چطورپدیا


راهکارهای افزایش سرعت ویندوز

اگر شما هم مانند اکثر افراد هستید و نگهداری از کامپیوتر از اولویت‌هایتان نباشد، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که سرعت کامپیوتر، از زمان خرید تا به الان به‌صورت پیوسته کاهش یافته است. اگر زمان شروع به کار سیستم طولانی است، برنامه‌ها با تأخیر اجرا می‌شوند، یا تصاویر در صفحه‌نمایش به‌کندی و همراه با تأخیر نمایش داده می‌شوند، ما می‌خواهیم کمک کنیم مشکلتان حل شود.

برای کمک به شما در بازگرداندن کامپیوترتان به‌سرعت سابق بدون انجام یک ریست کامل، در این متن با روش‌های آسانی آشنا خواهید شد که سرعت ویندوز را به حالت مطلوب برمی‌گردانند. مهم نیست که ویندوز شما کدام یک از نسخه‌های 10، 8?1 یا 7 است. ما گام‌های آسانی را برمی‌شماریم تا بدون در نظر گرفتن نسخه ویندوز، بتوانید سرعت سیستم خود را افزایش دهید.

«یکپارچه‌سازی» (defragmentation)

دستگاه‌های ذخیره‌سازی خود را بهینه‌سازی کنید

درایوهای دیسک سخت (HDD) فایل‌ها را به‌عنوان بلوک‌های داده ذخیره می‌کنند. این بلوک‌ها ممکن است در هر جایی از صفحاتی که دیسک سخت را تشکیل داده‌اند، پراکنده شده باشند. فایل‌های بزرگ‌تر معادل بلوک‌های بیشتری هستند و هنگام کپی، انتقال و تنظیم مجدد فایل‌ها، این بلوک‌های داده گاهی اوقات به روش ناکارآمدی سازمان‌دهی می‌شوند. مثل یک دفتر کار کثیف که در آن فایل‌ها را از قفسه بیرون آورده‌اید و سپس آن‌ها را به‌صورت تصادفی اطراف دفتر کارتان قرار داده‌اید. حافظه شما خوب است و بنابراین می‌توانید تمام مقالات مورد نیاز خود را از بین فایل‌ها پیدا کنید، اما برای پیدا کردن آن‌ها باید زمان صرف کنید.

این دقیقاً همان چیزی است که در طول زمان در دیسک سخت اتفاق می‌افتد و بنابراین برای منظم نگه داشتن تمام اطلاعات و حفظ سرعت سیستم، بهتر است با استفاده منظم از قابلیت «یکپارچه‌سازی» (defragmentation)، دیسک سخت را منظم و تمیز کنید. با اعمال یکپارچه‌سازی، بلوک‌های داده جابه‌جا می‌شوند، به‌طوری که بلوک‌های هر فایل کنار هم قرار گیرند و بنابراین بسیار سریع‌تر بازیابی خواهند شد.

درایوهای حالت جامد (SSD) چون از دیسک چرخان برای پیدا کردن داده‌ها استفاده نمی‌کنند، نیازی به یکپارچه‌سازی ندارند. آن‌ها با گذشت زمان فرسوده می‌شوند، یکپارچه‌سازی حتی باعث کاهش طول عمر آن‌ها خواهد شد. در عوض، SSD ها روش بهینه خود را دارند که با دستور TRIM شناخته می‌شود و یک SSD را از شر بلوک‌های داده‌ای که دیگر مورد نیاز نیستند، خلاص می‌کند و آن‌ها را در شرایط کاری اوج نگه می‌دارد. به گزینه‌های مختلف برای بهینه‌سازی هر دو نوع دیسک نگاهی بیندازید:

دیفرگمنشن

گام 1: در ویندوز 10، مکان‌نما را در قسمت جستجوی Cortana قرار دهید و Defragment را تایپ کنید. سپس Defragment and Optimize Drives را انتخاب کنید تا ابزار Optimize Drives باز شود.

Optimize Drives

گام 2: در ستون Status، روی درایوی که می‌خواهید بهینه‌سازی کنید، کلیک کنید. ستون نوع رسانه می‌گوید که چه نوع درایوی را بهینه‌سازی می‌کنید.

گام 3: برای تعیین اینکه آیا یک دیسک سخت به بهینه‌سازی نیاز دارد یا خیر، روی دکمه Analyse کلیک کنید. ممکن است از شما گذرواژه مدیر سیستم را بخواهد یا اینکه بخواهد انتخاب خود را تائید کنید. توجه داشته باشید که دکمه Analyse برای SSDها غیرفعال است.

گام 4: پس از اینکه ویندوز به تجزیه و تحلیل HDD پایان داد، ستون وضعیت فعلی را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به بهینه‌سازی درایو دارید یا خیر. اگر یک HDD بیش از 10 درصد تکه‌تکه شده باشد، باید آن درایو را بهینه کنید. اگر یک SSD در 30 روز گذشته بهینه‌سازی نشده باشد، باید آن را هم بهینه‌سازی کنید.

گام 5: برای درایوهای دلخواه‌تان بر روی Optimize کلیک کنید. ممکن است از شما گذرواژه مدیر سیستم را بخواهد یا اینکه بخواهد که انتخاب خود را تائید کنید. توجه داشته باشید که بهینه‌سازی به معنای یکپارچه‌سازی HDDها و اجرای دستور TRIM برای SSDها است. بهینه‌سازی درایو ممکن است بسته به اندازه درایو و درجه بهینه‌سازی مورد نیاز از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. با این حال، شما می‌توانید در طول فرآیند بهینه‌سازی از کامپیوتر خود استفاده کنید.

گام 6: همچنین می‌توانید با کلیک کردن بر روی Change settings… در Schedule optimization، یکپارچه‌سازی را زمان‌بندی کنید. گزینه Run on a schedule (recommended) را تیک بزنید، سپس فرکانس را تنظیم کنید و مشخص کنید در صورت ناموفق بودن سه یکپارچه‌سازی زمان‌بندی شده متوالی، آیا می‌خواهید مطلع شوید یا خیر. روی دکمه Choose کلیک کنید تا درایوهای مورد نظرتان برای یکپارچه‌سازی را انتخاب کنید و اینکه آیا می‌خواهید دیسک‌های جدید را به‌صورت خودکار زمان‌بندی کنید. اگر دیدید یک SSD لیست شده است، مطمئن شوید که آن انتخاب نشده است.

گام 7: بر روی OK کلیک کنید. ویندوز درایوهای شما را بر اساس زمان‌بندی تنظیم شده بهینه‌سازی خواهد کرد.

فضای دیسک را آزاد کنید

در طول زمان ممکن است مقدار زیادی از داده‌های غیرضروری بر روی دستگاه‌های ذخیره‌سازی شما جمع شوند. ویندوز یک ابزار پاک کردن دیسک ارائه کرده است که به‌سرعت دیسک را از داده‌های غیرضروری پاک می‌کند. از این ویژگی می‌توان برای حذف فایل‌های موقت مانند کوکی‌ها و فایل‌های نصب، خالی کردن سطل آشغال و کش مرورگر و از بین بردن انواع فایل‌های سیستمی و موارد دیگر استفاده کرد. نحوه استفاده از آن به شرح زیر است:

Disk Cleanup

گام 1: در ویندوز 10، مکان‌نما را در قسمت جستجوی Cortana قرار دهید، Disk Cleanup را تایپ کنید و سپس از لیست نتیجه Disk Cleanup را انتخاب کنید تا ابزار مورد نظر اجرا شود.

گام 2: پس از ظاهر شدن پنجره محاوره‌ای Disk Cleanup: Drive Selection، درایوی را که می‌خواهید پاک کنید را برگزینید و سپس روی OK کلیک کنید.

گام 3: اگر می‌خواهید فایل‌های سیستمی را هم مشاهده کنید، بر روی دکمه پاک کردن فایل‌های سیستمی کلیک کنید. این کار، فایل‌هایی را که سیستم ممکن است از آن‌ها استفاده کند مانند فایل‌های پشتیبان سرویس‌پک را نشان می‌دهد. با حذف این فایل‌ها، فضای دیسک حفظ می‌شود، اما ممکن است دوباره در آینده مجبور به استفاده و نصب آن‌ها شوید. اگر از شما گذرواژه یا تائید مدیر سیستم را درخواست کردید، گذرواژه را تایپ یا تأیید کنید.

گام 4: روی برگه Disk Cleanup کلیک کنید و سپس فایل‌هایی که می‌خواهید حذفشان کنید را برگزینید.

گام 5: پس از انتخاب فایل‌هایی که می‌خواهید حذفشان کنید، بر روی دکمه OK کلیک کنید، سپس روی دکمه Delete files کلیک کرده تا تصمیم خود را تائید کنید. سپس پروسه پاک کردن دیسک، اقدام به حذف همه فایل‌های غیرضروری از کامپیوتر شما می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما عاری از هرگونه بدافزاری است

اگر یک آنتی‌ویروس نصب شده بر روی کامپیوترتان ندارید، استفاده از یک آنتی‌ویروس رایگان و خوب برای خلاص شدن از شر بدافزارهای ناخواسته را توصیه می‌کنیم. می‌توانید از Windows Defender (مدافع ویندوز) برای پیدا کردن و حذف بدافزارها استفاده کنید.

در ویندوز 10، Windows Defender را در قسمت جستجوی Cortana جستجو کنید و سپس از لیست نتیجه Windows Defender Security Center را انتخاب نمایید. این برنامه اطلاعات فراوانی در مورد سلامت کلی ویندوز 10 کامپیوتر ارائه می‌دهد. مدافع ویندوز باید به‌صورت خودکار اجرا شود و البته شما می‌توانید اسکن سریع، کامل یا سفارشی را در هر زمان اجرا کنید تا مطمئن شوید که وضعیت کلی سیستم خوب است.

برای دسترسی به ویژگی‌های دیگر، به Action Center بروید، روی All Settings، سپس Update & Security، سپس Windows Defender، کلیک کنید و سپس Open Windows Defender Security Center را باز کنید. روی Virus & thread protection کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید، کامپیوتر خود را اسکن کرده، حفاظت بلادرنگ را روشن یا خاموش کنید، حفاظت مبتنی بر ابر را فعال نموده، اجازه دهید ویندوز نمونه‌هایی از فایل‌های مشکوک را برای کمک به شناسایی بدافزارهای ویندوز 10 ارسال کند و تعدادی تنظیمات دیگر.

از شر برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، خلاص شوید

به‌عنوان یک قاعده کلی، یک دستگاه تمیز، یک دستگاه سریع است و بنابراین هیچ دلیل خوبی برای حفظ برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، وجود ندارد. برای کارآیی مطلوب، هر نسخه آزمایشی یا نسخه محدود از نرم‌افزارها را حذف کنید، همچنین هر چیز دیگری که قصد استفاده از آن را ندارید. این تنها راه برای اطمینان از عدم اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه و گرفتن زمان پردازشگر، است. چگونگی حذف برنامه‌ها:

گام 1: در ویندوز 10، روی دکمه Start کلیک راست کرده و سپس روی Control Panel کلیک کنید.

گام 2: در برنامه‌ها، بر روی Uninstall کلیک کنید. اگر برنامه مورد نظر را نمی‌بینید، نحوه نمایش را تغییر دهید، گزینه View by را در گوشه بالا سمت راست به Category تغییر دهید.

گام 3: بر روی برنامه‌ای که می‌خواهید آن را حذف کنید، کلیک کرده و سپس روی Uninstall انتخاب نمایید.

گام 4: دستورالعمل‌هایی را که ممکن است با توجه به برنامه انتخاب شده، متفاوت باشند، دنبال کنید.

مؤلفه‌های غیرضروری ویندوز را حذف کنید

ویندوز دارای تعدادی مؤلفه است که برای همه کاربران لازم نیستند، مانند سرویس‌های اطلاعات اینترنتی برای میزبانی وب‌سایت‌ها و Hyper-V در ویندوز 10 برای اجرای ماشین‌های مجازی. هر کاربری به نصب و اجرای همه این مخلفه‌ها نیاز ندارد و بنابراین بد نیست که ببینید کدام‌ مؤلفه‌ها نصب شده‌اند و در صورت عدم نیاز آن‌ها را حذف کنید. مراقب باشید که مؤلفه‌های مورد نیاز را غیرفعال نکنید. نحوه غیرفعال کردن ویژگی‌های غیرضروری در ویندوز:

گام 1: در ویندوز 10، بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و سپس روی Control Panel کلیک کنید.

گام 2: در برنامه‌ها، بر روی Uninstall کلیک کنید. اگر برنامه مورد نظر را نمی‌بینید، نحوه نمایش را تغییر دهید، گزینه View by را در گوشه بالا سمت راست به Category تغییر دهید.

گام 3: در سمت چپ پنجره Turn Windows features on and off را انتخاب کنید. اگر از شما گذرواژه یا تائید مدیر سیستم را درخواست کردید، گذرواژه را تایپ یا تأیید کنید.

گام 4: تیک هر ویژگی غیرضروری را بردارید و OK را فشار دهید.

گام 5: به احتمال زیاد یک پیغام با این مضمون که برای تکمیل تغییرات نیاز به راه‌اندازی مجدد (ریستارت کردن) کامپیوتر است را خواهید دید. برای راه‌اندازی مجدد بلافاصله، روی Restart now و برای راه‌اندازی مجدد بعداً، روی Don’t restart کلیک کنید.

توقف شروع به کار خودکار برنامه‌ها در هنگام بالا آمدن سیستم‌عامل

بعضی از برنامه‌های کاربردی هم‌زمان با شروع به کار سیستم و بالا آمدن ویندوز، اجرا می‌شوند، در حالیکه شما واقعاً به آن‌ها نیاز ندارید. با این حال، کنترل اینکه کدام برنامه‌ها هم‌زمان با شروع به کار ویندوز، اجرا شوند، آسان است. البته، ابتدا مطمئن شوید که مؤلفه‌های مورد نیاز را غیرفعال نکنید. پس از اینکه مطمئن شدید که می‌دانید چه چیزی را می‌خواهید غیرفعال کنید، چگونگی انجام این کار را در زیر ببینید:

با استفاده از Task Manager، شما می‌توانید عملکرد کامپیوتر خود را با جلوگیری از اجرای برنامه‌های غیرضروری به‌صورت خودکار در هنگام شروع ویندوز، بهبود ببخشید.

گام 1: در ویندوز 10، بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و سپس روی Task Manager کلیک کنید.

گام 2: بر روی برگه Startup کلیک کنید. اگر برگه‌ها را نمی‌بینید، روی More details کلیک کنید.

گام 3: بر روی نام برنامه‌ای که می‌خواهید آن را غیرفعال نمایید، کلیک کرده و سپس روی disable کلیک کنید.

تنظیمات گرافیکی خود را بهینه کنید

ویندوز از تعدادی از بهبودهای گرافیکی برای مشخص کردن آنچه که سیستم‌عامل باید انجام دهد، استفاده می‌کند. چیزهایی مانند انیمیشن‌ها و flyoutها، برخی بازخوردهای بصری را اضافه می‌کنند که قدرت پردازشی پردازنده و GPU را به‌شدت مصرف می‌کنند و در این شرایط به نظر می‌رسد که تکمیل کارها طول می‌کشد. غیرفعال کردن آن‌ها می‌تواند به افزایش سرعت سیستمی که بسیار کند اجرا می‌شود، کمک کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا کارهای خود را با کارایی بیشتری انجام دهید.

گام 1: در ویندوز 10، مکان‌نما را در قسمت جستجوی Cortana قرار دهید، Performance را بنویسید و سپس Adjust the appearance and performance of Windows را انتخاب کنید.

گام 2: مطمئن شوید برگه Visual Effects انتخاب شده است. در اینجا می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید ویندوز خود بهترین راهکار را انتخاب کند، بهترین ظاهر تنظیم شود، یا بهترین عملکرد تنظیم شود. اگر شما به‌شدت نیازمند افزایش سرعت هستید، آخرین گزینه را انتخاب کنید.

گام 3: برای کنترل بر روی جلوه‌های بصری فراهم شده توسط ویندوز، Custom را انتخاب کنید. سپس لیست گزینه‌ها را ببینید و هر عنصر بصری را که می‌خواهید غیرفعال کنید. برای اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که سیستم‌عامل و درایورها به‌صورت کامل به‌روزرسانی شده‌اند

مایکروسافت و شرکای آن به‌صورت منظم برای سیستم‌عامل و درایورها به‌روزرسانی ارائه می‌دهند که می‌تواند منجر به بهبود عملکرد شود. در حالی که به‌روزرسانی‌ها ممکن است به‌صورت خودکار در پس‌زمینه اجرا شوند، چک کنید و مطمئن شوید که آخرین و بهترین نرم‌افزارها نصب شده‌اند. برخی از لوازم جانبی مانند GPUها ممکن است با استفاده از سرویس‌های ارائه شده توسط تولید کننده مانند برنامه GeForce Experience به‌روز شوند. در این موارد، ابتدا به این سرویس‌ها مراجعه کنید.

در اینجا تعدادی دستورالعمل در مورد چگونگی بررسی وجود به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل و درایورها ارائه شده است:

گام 1: در ویندوز 10، مکان‌نما را در قسمت جستجوی Cortana قرار دهید، Performance را تایپ کنید و سپس Check for updates را انتخاب کنید.

گام 2: بر روی دکمه Check for updates کلیک کنید.

گام 3: ویندوز به جستجوی به‌روزرسانی‌ها می‌پردازد و سپس هر آنچه را که پیدا کرده باشد، دانلود و سپس نصب می‌کند.

گام 4: در صورت لزوم، بر روی دکمه Restart کلیک کنید تا کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و هرگونه به‌روزرسانی‌هایی که نیاز به راه‌اندازی مجدد دارند، نصب و اعمال شوند. سپس، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اطمینان حاصل کنید که گزینه‌های مربوط به مصرف برق به‌درستی تنظیم شده‌اند

ویندوز قابلیت تنظیم تعادل بین کارایی سیستم در برابر چیزهایی مانند عمر باتری و میزان کارکرد سیستم خنک کننده کامپیوتر برای حفظ حرارت را دارد. خوشبختانه شما می‌توانید کنترل بیشتری بر روی تنظیمات مربوط به مصرف برق کامپیوتر خود داشته باشید تا مطمئن شوید که کارایی کامپیوتر شما بهینه شده است و اگر کارایی بالا هدف اصلی شما باشد، می‌توانید تنظیمات مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به نفع عملیات سریع‌تر غیرفعال کنید.

گام 1: در ویندوز 10، روی دکمه Start کلیک کنید، روی دکمه Search کلیک کنید، power plan را در نوار جستجو تایپ کنید و Choose a power plan را انتخاب کنید.

گام 2: بسته به سیستم شما و اینکه آیا برنامه مصرف انرژی را در گذشته تنظیم کرده باشید یا خیر، فهرستی از برنامه‌ها را در قسمت Preferred plans مشاهده خواهید کرد. شما به دنبال برنامه با کارایی بالا هستید و اگر آن را مشاهده نکردید، روی Show additional plans کلیک کنید.

گام 3: High performance را انتخاب کنید. تنظیمات مختلفی برای تنظیم عملکرد بهتر در مقابل طول عمر باتری وجود دارد، به این معنی که اگر از یک نوت‌بوک استفاده می‌کنید، بدون اتصال به برق، طول عمر باتری مدت‌زمان کمتری خواهد بود.

گام 4: برای کنترل بیشتر روی تنظیمات مصرف انرژی، Change plan settings را انتخاب کرده و روی Change advanced power settings کلیک کنید. پس از آن مطمئن شوید که High Performance انتخاب شده است. بر اساس کامپیوتر شما، تنظیمات متفاوتی می‌تواند وجود داشته باشد.

سیستم خود را ارتقا دهید

ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که این روش‌ها باعث شود سیستم شما برنامه‌های کاربردی و سیستم‌عامل را به‌اندازه کافی با سرعت اجرا کند. با این حال، قبل از اینکه یک کامپیوتر جدید خریداری کنید، می‌توانید چندین ارتقا سخت‌افزاری را امتحان کنید. چند ارتقا نسبتاً آسان و کم‌هزینه که می‌تواند تا حد زیادی طول عمر کامپیوتر شما را افزایش دهند، عبارتند از:

اگر بتوانید RAM کامپیوتر خود را ارتقا دهید، این یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای بهبود عملکرد سیستم شما است، به‌خصوص اگر کامپیوتر شما دارای کمتر از 4 گیگابایت حافظه باشد. اگر سیستم شما 4 گیگابایت حافظه اصلی داشته باشد، پس از ارتقا به 8 گیگابایت، اگر برنامه‌های زیادی را به‌صورت هم‌زمان باز کنید، مرورگر خود را با تعداد زیادی از برگه‌های باز اجرا کنید، یا با تصاویر و فایل‌های ویدیویی بسیار بزرگ کار کنید، تغییر مثبت کارایی را مشاهده خواهید کرد. ارتقا به فراتر از 8 گیگابایت حافظه اصلی، برای هر کسی که با فایل‌های ویدئویی فوق‌العاده بزرگ کار می‌کند، یا کارهای سه‌بعدی انجام می‌دهد، ارزشمند خواهد بود.

اگر کامپیوتر شما از یک HDD استفاده می‌کند و شما می‌توانید آن را تعویض کنید، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش سرعت، می‌تواند استفاده از یک SSD باشد. هم از نظر خواندن و هم از نظر نوشتن داده‌ها، SSDها به میزان قابل توجهی سریع‌تر از HDDها هستند. برخی از بسته‌های SSD دارای سخت‌افزار و نرم‌افزاری می‌باشند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سیستم‌عامل موجود خود را از روی HDD به SSD جدید کپی کنید. این موجب صرفه‌جویی در نصب مجدد سیستم‌عامل، برنامه‌ها و فایل‌های شما می‌شود و شما می‌توانید از HDD به‌عنوان یک درایو ذخیره‌سازی مجدداً استفاده کنید.

واحد پردازش گرافیکی (GPU) در نوت‌بوک‌ها به‌ندرت قابل ارتقا است. با این حال، GPU را در کامپیوترها می‌توان جدیدتر کرد که البته به‌صورت عمده مورد علاقه بازی‌کنندگان خواهد بود. با این حال، اگر شما در کار ویرایش تصویر یا ویدئو هستید، یک GPU جدید می‌تواند عملکرد کار شما را بهبود ببخشد. جدیدترین GPU های نشان تجاری Nvidia، سری GTX 1050/Ti، بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند با سیستم‌هایی که منابع برق کوچک‌تری دارند، کار کنند.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید یک سیستم قدیمی را تمیز و دوباره پیکربندی کنید تا به اندازه کافی برای اجرای برنامه‌های امروزی مناسب شود، با دنبال کردن مراحل بالا حداقل می‌توانید تا جای ممکن سیستم خود را بهتر کنید. اگر هیچ یک از این مراحل باعث ایجاد تفاوت نشود، شاید زمان آن رسیده است که سیستم خود را با یک سیستم جدید جایگزین کنید. اگر چنین باشد، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

 

منبع: چطورپدیا


راهنمای استفاده از برنامه اینستاگرام

صفحه‌ی ورود (Log In)

صفحه‌ی ورود به شما اجازه ساخت حسابی جدید یا ورود به یک حساب که در حال حاضر موجود است را می‌دهد. همچنین می‌توانید با انتخاب Log In و سپس Forgot رمز عبور خود را بازیابی کنید.

این را هم در ذهن داشته باشید که زمانی که به یک حساب کاربری که در حال حاضر موجود است، وارد می‌شوید، می‌بایست از آن نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید.

راهنمای استفاده از برنامه اینستاگرام

پروفایل (Profile)

پروفایل شما، زندگی‌نامه و پست‌های اینستاگرام شما را نمایش می‌دهد. همچنین قسمتی است که می‌توانید در آن اطلاعات حسابتان را ویرایش کنید و تنظیمات آن را انجام دهید.

برای ورود به بخش پروفایل، روی مورد نظر کلیک کنید. در این قسمت در مورد پروفایل اطلاعات بیشتری بیاموزید.

پروفایل وب‌سایت

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت اینستاگرام از طریق نام کاربری و رمز عبور، به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. در این قسمت در مورد پروفایل وب‌سایت اطلاعات بیشتری بیاموزید.

دوربین

دوربین  به شما اجازه می‌دهد تا در برنامه‌ی اینستاگرام عکس و ویدیو بگیرید و در Feed به اشتراک بگذارید. در این قسمت در مورد به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم اطلاعات بیشتری بیاموزید.

جستجو و مرور صفحات

در قسمت  جستجو و مرور صفحات می‌توانید تصاویر و فیلم‌هایی از حساب‌های کاربری‌ که هم‌اکنون آن‌ها دنبال نمی‌کنید را بیابید. همچنین می‌توانید موضوعاتی که ما فکر می‌کنیم در اینستاگرام از آن لذت خواهید برد را ببینید. در این قسمت در مورد جستجو و مرور صفحات اطلاعات بیشتری بیاموزید.

خانه (صفحه اصلی یا Home)

خانه  یا صفحه‌ی اول تصاویری که توسط شما و دوستانتان ارسال شده را نشان می‌دهد. می‌توانید تصاویر را لایک کرده و برای آن‌ها نظر بگذارید.

فعالیت

قسمت فعالیت ، نشان‌دهنده‌ی لایک ها و نظراتی است که برای پست‌های شما ثبت شده است و به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌هایی که دوستانتان آن‌ها را لایک می‌کنند و در آن‌ها نظر می‌گذارند را ببینید.

 

منبع: چطورپدیا


اینستاگرام , • نظر

راهنمای مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

چطور درخواست دنبال کردن را تأیید یا رد کنیم؟

اگر حساب کاربری فرد در حالت خصوصی (set to private) تنظیم شده باشد، هر شخصی که بخواهد تصاویر و فیلم‌های او را ببیند، می‌بایست برای او درخواست دنبال کردن ارسال نماید. این درخواست در قسمت فعالیت‌ها ظاهر می‌شود.

برای تأیید یا رد درخواست، گزینه‌های Confirm یا Delete را انتخاب کنید.

اگر به صورت تصادفی درخواست دنبال کردن شخصی را پاک کرده‌اید، می‌توانید از شخص مورد نظر بخواهید تا مجدداً برای شما درخواست ارسال کند.

مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

چگونه فردی را که دنبال می‌کنم، حذف کنم و دیگر او را دنبال نکنم؟

نحوه انجام این کار:

1- به پروفایل شخص مورد نظر بروید.

2- آیکون  را انتخاب کرده و گزینه‌ی Unfollow را انتخاب کرده، سپس تأیید کنید.

زمانی که کاربری را از حالت دنبال کردن خارج می‌کنید، در پروفایل آن‌ها به جای Following کلمه Follow ظاهر می‌شود و آن‌ها از این امر باخبر نمی‌شوند.

توجه: تنها راه پاک کردن شخصی از فهرست دنبال کنندگان خود این است که آن‌ها را مسدود (Block) کنید، زمانی که شخصی را مسدود می‌نمایید، آن کاربر دیگر نمی‌تواند تصاویر و فیلم‌های شما را تماشا کند یا حساب کاربریتان را جستجو کند. شخصی که مسدود شده از این امر اطلاع پیدا نخواهد کرد.

مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

چگونه تصاویر و فیلم‌های خود را روی حالت خصوصی قرار دهیم، به طوری که تنها دنبال کنندگان تأیید شده بتوانند آن‌ها را تماشا کنند؟

در حالت پیش‌فرض، هر شخصی می‌تواند پروفایل و تصاویر یک کاربر را تماشا کند. شما می‌توانید پست‌های خود را به صورت خصوصی قرار دهید تا تنها دنبال کنندگان تأیید شده بتوانند آن‌ها را ببینند. اگر پست‌ها در این حالت قرار بگیرند، تنها دنبال کنندگان تأیید شده‌ قادر به دیدن آن پست در هشتگ‌ها و صفحات مربوطه خواهند بود.

نحوه خصوصی‌سازی پست‌ها در اینستاگرام

1- وارد پروفایل خود شوید و سپس گزینه‌ی بیشتر را انتخاب کنید.

2- روی آیکون Settings کلیک کنید.

3- گزینه Account Privacy را انتخاب کرده و سپس Private Account را روی On قرار دهید.

مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

این نکات را برای پست‌های خصوصی در ذهن داشته باشید

پست‌های خصوصی‌ که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، بسته به تنظیمات خصوصی‌سازی شما برای آن شبکه‌ها، ممکن است برای عموم قابل مشاهده باشد. به عنوان مثال، پستی که در توییتر به اشتراک می‌گذارید اگر در اینستاگرام به‌صورت خصوصی تنظیم شده باشد، ممکن است برای افرادی که پست‌های توییتر شما را مشاهده می‌کنند، قابل مشاهده باشد.

  • زمانی که یک فرد حساب کاربری خود را خصوصی می‌کند، کاربران دیگر برای مشاهده‌ی پست‌ها، فهرست دنبال کنندگان و فهرست دنبال کردن‌های او، مجبور به ارسال درخواست دنبال سازی هستند.
  • درخواست دنبال سازی در قسمت فعالیت‌ها ظاهر می‌شود که می‌توانید از همین قسمت آن‌ها را تأیید یا رد کنید.
  • اگر شخصی از پیش جزو دنبال کنندگان شما بوده و شما پست خود را به صورت خصوصی قرار داده‌اید و نمی‌خواهید آن شخص این پست را مشاهده کند، می‌توانید او را مسدود کنید.
  • افراد حتی اگر جزو دنبال کنندگان یک کاربر نیز نباشند، می‌توانند در بخش دایرکت برای او فیلم یا تصویر ارسال کنند.

چگونه شخصی را مسدود کنم یا او را از حالت مسدود خارج کنم؟

1- نام کاربری او را نوشته و وارد پروفایل وی شوید.

2- آیکون بیشتر را در قسمت بالا سمت راست انتخاب کنید.

3- گزینه Block یا Unblock را انتخاب کنید.

توجه: پس از اینکه شما شخصی را مسدود می‌کنید، لایک‌ها و نظرات آن‌ها از عکس‌ها و فیلم‌های شما پاک نمی‌شوند. خودتان می‌توانید شخصاً آن‌ها را از زیر پست‌های خود حذف نمایید.

شخصی که مسدود شده از این امر اطلاع پیدا نخواهد کرد.

 

منبع: چطورپدیا


افزودن جلوه و فیلتر به عکس‌ها در اینستاگرام

چطور به عکس‌ها و فیلم‌های خود فیلتر و جلوه (افکت) اضافه کنیم؟

طی مراحل زیر می‌توانید برای عکس‌ها و فیلم‌های خود فیلتر قرار دهید:

1- بر روی گزینه next کلیک کرده و فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید.

2- برای ایجاد تغییرات در یک فیلتر خاص، آن را انتخاب نمایید، تغییرات خود را ایجاد کرده و بر روی گزینه‌ی done کلیک کنید تا ذخیره گردد.

3- بر روی گزینه‌ی next کلیک کنید تا به صفحه‌ی انتخاب کپشن و موقعیت مکانی هدایت شوید، در صورت تمایل این بخش‌ها را پر کرده و پست را منتشر نمایید.

چطور بر روی عکس‌های خود افکت بگذاریم؟

شما می‌توانید عکس‌هایی که در لحظه گرفته‌اید و یا از گالری انتخاب کرده‌اید را ویرایش کنید. برای این کار پس از گرفتن عکس یا بارگزاری آن، بر روی گزینه next کلیک کرده و سپس گزینه‌ی edit را انتخاب نمایید.

در این بخش، ساخت دستی افکت‌های مورد نظر آموزش داده می‌شود:

  • برای تغییر حالت عمودی یا افقی عکس، بر روی گزینه adjust کلیک نمایید.
  • برای تغییر درجه‌ی روشنایی عکس، گزینه brightness را انتخاب کنید.
  • کاربرد گزینه contrast، در تاریک‌تر کردن قسمت‌های تاریک عکس و روشن‌تر کردن قسمت‌های روشن عکس است.
  • برای نشان دادن جزئیات و بافت‌ عکس، روی گزینه structure کلیک کنید.
  • برای تغییر رنگ عکس به سمت رنگ‌های گرم یا سرد، گزینه warmth را انتخاب نمایید.
  • جهت افزایش یا کاهش شدت رنگ عکس، گزینه saturation را انتخاب کنید، با این کار به عنوان مثال رنگ قرمز موجود در عکس قرمزتر خواهد شد.
  • برای اضافه کردن یک رنگ (قرمز، سبز، آبی و …) به سایه‌ها و هایلایت‌ها، بر روی گزینه color کلیک کنید. برای مطابقت شدت، روی رنگ مورد نظر دو بار ضربه بزنید.
  • امکان fade برای قدیمی‌تر ساختن ظاهر عکس‌ است.
  • برای مطابقت قسمت‌های روشن‌تر عکس، از امکان highlights استفاده کنید.
  • برای مطابقت قسمت‌های تاریک‌تر عکس، روی گزینه shadows کلیک کنید.
  • برای تاریک کردن گوشه‌های عکس، گزینه vignette را بزنید. با این کار می‌توانید توجه بیننده را از گوشه‌ها به سمت بخش مرکزی تصویر جلب نمایید.
  • برای واضح‌تر کردن عکس، از امکان sharpen استفاده کنید.
  • برای ایجاد یک میدان دید کم‌عمق، یا تغییر تمرکز تصویر بر قسمت خاصی از آن، به نحوی که دیگر بخش‌های تصویر تار به نظر برسند، گزینه tilt shift را انتخاب نمایید.

چطور پس از افزودن افکت به عکس، آن را با تصویر اصلی مقایسه کنیم؟

قبل از ارسال عکس می‌توانید آن را انتخاب کرده و نگه دارید تا ببینید که نسخه اصلی به چه صورت است.

چطور متوجه شویم که از چه افکت‌هایی در عکس استفاده کرده‌ایم؟

در بخشی که عکس خود را می‌بینید، یک نقطه‌ی خاکستری زیر هر افکتی که به عکس اضافه شده، به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، نقطه خاکستری زیر  brightness به این معنی است که از این جلوه در عکس استفاده شده است.

چطور گوشه‌های عکس را برش دهم؟

1- به مسیر edit > adjust  بروید.

2- صفحه را لمس کرده و بزرگنمایی کنید، سپس با توجه به قابی که روی صفحه ظاهر می‌شود، قالب تصویر مورد نظر خود را تنظیم کنید.

3- برای لغو تغییرات گزینه‌ی cancel و برای ذخیره done را انتخاب نمایید.

چطور یک عکس را صاف کنیم؟

زمانی که توسط دوربین خود برنامه عکسی می‌گیریم و یا تصویری از گالری آپلود می‌نماییم، به کمک ابزار Adjust می‌توانیم آن را صاف کنیم.

نحوه انجام این کار:

1- عکسی بگیرید یا بارگذاری کنید؛ سپس در پایین صفحه گزینه Edit را انتخاب کنید.

2- گزینه  Adjust را انتخاب کرده و سپس آن را به چپ و راست بکشید تا عکس را صاف کنید، با توجه به قابی که روی صفحه ظاهر می‌شود، قالب تصویر مورد نظر خود را تنظیم کنید.

3- برای لغو تغییرات ایجاد شده گزینه‌ی Cancel و برای ذخیره تغییرات، Done را انتخاب نمایید.

چطور عکسی را در اینستاگرام بچرخانیم؟

شما می‌توانید عکس‌هایتان را بچرخانید، برای انجام این کار گام‌های زیر را دنبال کنید:

1- در پایین صفحه گزینه Edit و سپس گزینه Adjust را انتخاب کنید.

2- برای چرخش عکس روی گزینه چرخش کلیک نمایید.

3- برای لغو تغییرات ایجاد شده گزینه‌ی Cancel و برای ذخیره تغییرات، Done را انتخاب کنید.

نکاتی پیرامون بارگذاری، ضبط و ویرایش Story

زمانی که در استوری اینستاگرام (story) فیلم یا عکسی به اشتراک می‌گذاریم، می‌توانیم به کمک ابزارهای خلاقانه‌، آن را ویرایش کنیم.

ثبت عکس و فیلم:

  • بر روی گوشی‌های آیفون، زمانی که دوربین متوجه تاریکی فضا می‌شود، یک آیکون به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد. آن را انتخاب کنید تا در تاریکی و عکس‌ها و فیلم‌های بهتری بگیرید.

  • برای ثبت یک عکس یا فیلم با یک فیلتر، روی آیکون صورتک کلیک کنید، سپس فیلتر مورد نظر را در پایین صفحه انتخاب نمایید. به این ترتیب فیلتر مورد نظر حین عکس برداری یا ضبط فیلم ظاهر می‌شود. در نظر داشته باشید که این ویژگی در برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر وجود ندارد.
  • حین ضبط فیلم برای بزرگنمایی تصویر، با انگشت خود ضربه‌ای بر روی تصویر زده و نگه دارید تا فیلم‌برداری آغاز شود. سپس همان انگشت خود را به سمت بالای تصویر و پایین آن برده تا میزان بزرگنمایی مورد نظر تنظیم شود.
  • در پایین تصویر گزینه music را زده و یک آهنگ انتخاب کنید، می‌توانید آن را ویرایش کنید تا قسمت خاصی از آن در story شما پخش شود. در بالای آیکون موزیک می‌توان از میان افکت‌های متعدد، موردی را انتخاب کرد که با سبک آهنگ همخوانی داشته باشند. از جلوه‌های موجود یکی را انتخاب کرده و فیلم خود ضبط کنید.
  • در پایین صفحه، با کلیک بر روی گزینه focus، تصویر مورد نظر را در حالت متمرکز ثبت نمایید. زمانی که از این ویژگی استفاده می‌کنید، شخص مورد نظر واضح بوده و باقی تصویر حالت مات به خود می‌گیرد. این حالت تنها زمانی ممکن است که شخصی در تصویر حضور داشته باشد.
  • گزینه boomerang را در بالای صفحه انتخاب کنید، سپس در پایین صفحه با کلیم بر روی شکل دایره، عکس‌های پشت سرهم بگیرید؛ به طوری که این عکس‌ها در یک حلقه به سمت عقب و جلو چرخش داشته باشند.
  • برای ضبط یک فیلم بدون نیاز به نگه داشتن انگشت خود روی صفحه، پایین صفحه را به سمت چپ بکشید و گزینه handsfree را انتخاب کنید، با انگشت یک بار روی صفحه بزنید تا ضبط فیلم شروع شده و یا انگشت خود را روی صفحه نگه دارید تا شمارش معکوس پیش از شروع ضبط فیلم آغاز شود.
  • برای ضبط فیلمی که به صورت معکوس پخش شود، پایین صفحه گزینه rewind را بزنید و فیلم خود را ضبط کنید.
  • با انتخاب گزینه superzoom به صورت خودکار روی یک شیء بزرگنمایی شده و یک صدای جالب پخش می‌شود. در تصویر، روی هر قسمتی که تمایل دارید بزرگنمایی در آن نقطه شکل گیرد، کلیک کنید. سپس بر روی دایره‌ی پایین صفحه کلیک کرده تا ضبط آغاز شود.
  • در گوشی‌های آیفون می‌توانید حین ضبط فیلم دوربین جلو و عقب را عوض کنید.

استفاده از حالت Type

در پایین صفحه گزینه type را بزنید تا چیزی که در ذهن دارید را به همراه شکل‌های مختلف به اشتراک بگذارید، نیازی به عکس یا فیلم نیست.

  • به کمک دکمه‌ی بالای صفحه شکل متن را عوض کنید و یا بر روی دایره‌ی پایین صفحه کلیک نمایید تا رنگ پس‌زمینه تغییر کند.
  • جهت افزودن یک تصویر به عنوان پس‌زمینه، در پایین صفحه و سمت راست روی آیکون دوربین ضربه بزنید.
  • با کلیک بر روی آیکون <، گزینه‌های بیشتر مانند استیکرها در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید در story خود به اشتراک بگذارید.

ویرایش فیلم‌ها و تصاویر

جهت افزودن یک فیلتر به فیلم‌ها یا تصاویر خود، پس از انتخاب، آن را به سمت چپ و راست بکشید.

همچنین می‌توانید از ابزارهای موجود در بالای صفحه استفاده نمایید.

با کلیک بر روی آیکون Aa متن خود را اضافه کنید، در این بخش امکانات زیر در اختیار کاربر قرار دارند:

  • افزودن شکلک
  • تغییر اندازه‌ی متن با کلیک بر روی آیکون تغییر سایز و استفاده از آن
  • چپ‌چین، راست‌چین و وسط‌چین کردن متن
  • چرخش متن و تغییر اندازه‌ی آن با استفاده از دو انگشت برای بزرگنمایی
  • انتخاب رنگ متن از بخش پایین صفحه، صفحه را حرکت دهید تا رنگ‌های بیشتری را ببینید. یا اینکه انگشت خود را روی صفحه نگه دارید تا رنگ مورد نظر خود را ایجاد و سپس انتخاب نمایید.
  • تغییر ظاهر متن با انتخاب دکمه‌ی بالای صفحه
  • افزودن رنگ به پس‌زمینه متن با ضربه بر روی آیکون مربوطه در بالای صفحه و انتخاب رنگ دلخواه
  • متن مورد نظر را به بخش خاصی از فیلم بچسبانید. پس از انتخاب فیلم، متن را بنویسید، آن را انتخاب کرده و نگه دارید. در پایین صفحه فیلم را عقب جلو برده و به نقطه‌ی مورد نظر برسانید؛ حال متن را در نقطه مورد نظر بچسبانید، سپس گزینه pin را بزنید.
  • به کمک آیکون Aa، متن دیگری اضافه کنید.
  • برای اشاره کردن (منشن) نام کاربری مورد نظر را به این شکل تایپ کنید: username@ و به جای username نام کاربری مورد نظر را بنویسید.
  • هشتگ مورد نظر خود انتخاب نمایید، کاربران با کلیک بر روی آن هشتگ، می‌توانند صفحه مربوط به آن را مرور کنند.

با کلیک بر روی آیکون قلم بر روی تصاویر یا فیلم مورد نظر، شکل دلخواه خود را رسم نمایید، در این قسمت قابلیت‌های زیر در دسترس قرار دارند:

  • می‌توانید قلم‌های مختلف و دیگر ابزارهای ترسیم را انتخاب کنید.
  • می‌توانید ضخامت خط را مطابقت دهید.
  • می‌توانید رنگی را انتخاب کرده و با آن شکل مورد نظر را رسم کنید، همچنین با استفاده از ابزار قطره چکان، می‌توان رنگی که در قسمتی از تصویر وجود دارد را انتخاب کرد.

استفاده از استیکر (Sticker) در اینستاگرام

اگر نمی‌توانید استیکرهای خاصی را ببینید، مطمئن شوید که آخرین نسخه‌ی برنامه را در نصب کرده‌اید.

زمانی که یک تصویر یا یک فیلم را در story خود به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید از استیکرها برای بیان حالات خود استفاده کنید.

از قسمت story، با کلیک بر روی آیکون استیکر، می توانید آنها را دیده و انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • استیکر شمارش معکوس مدت زمانی که انتخاب می‌کنید را به صورت معکوس می‌شمارد. پس از انتخاب این گزینه، می‌توانید اسم، تاریخ، زمان و رنگ آن را به‌دلخواه ویرایش کنید. وقتی که دوستانتان این استیکر را در story شما می‌بینند، می‌توانند بر روی فلش گوشه استیکر کلیک کنند تا به آن‌ها یادآوری شود یا شمارش معکوس شما را در story خود به اشتراک بگذارند. زمانی که شمارش معکوس به پایان می‌رسد، خود شما و تمام کسانی که یادآور آن را برای خود روشن کرده‌اند، اطلاعیه‌ای دریافت خواهید کرد.

  • استیکر پرسش قرار دهید تا افراد بتوانند از شما سؤال بپرسند و برای شما آهنگ ارسال کنند. در ابتدا استیکر سؤالی را انتخاب کرده و سپس بر روی آیکون Aa کلیک کنید تا افراد بتوانند از شما سؤال بپرسند و با انتخاب آیکون موزیک، اجازه دهید برایتان آهنگ ارسال کنند. زمانی که story خود را مشاهده می‌کنید و آن را به بالا می‌کشید، می‌توانید ببینید که چه افرادی به آن پاسخ داده‌اند. برای به اشتراک‌گذاری این پاسخ‌ها آن‌ها را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید، زمانی که سؤال یا آهنگ شخصی را به اشتراک می‌گذارید نام و عکس آن‌ها نمایش داده نخواهد شد.

  • به استوری خود استیکر موسیقی اضافه کرده و به دنبال یک موسیقی خوب بگردید. می‌توانید این استیکر را حرکت داده و بخش‌های خاصی از موسیقی را در story خود پخش کنید، این استیکر در حال حاضر تنها در تعدادی از کشورها فعال است.

  • با استفاده از استیکر نظرسنجی سؤال خود را پرسیده و جواب‌هایی برای آن تعیین کنید تا دیگران پاسخ مورد نظر را از بین گزینه‌ها انتخاب نمایند. زمانی که این مورد منتشر شود، دنبال کنندگان شما می‌توانند رأی دهند و همچنین در لحظه نتایج را ببینند. زمانی که استوری خود را مشاهده می‌کنید و صفحه را بالا می‌کشید، می‌توانید ببینید که هر گزینه‌ی چقدر رأی آورده است.

  • می‌توان با جستجو و استفاده از گزینه‌های موجود استیکر موقعیت مکانی اضافه کرد، وقتی ‌که افراد story شما را مشاهده می‌کنند، می‌توانند آن استیکر را ببینند و انتخاب کنند تا صفحه‌ی آن موقعیت مکانی را ببینند.

  • استیکر هشتگ اضافه کنید. زمانی که افراد story شما را می‌بینند، می‌توانند روی آن استیکر کلیک کرده و صفحه‌ی مربوط به آن موقعیت مکانی را مشاهده کنند.

  • استیکر زمان یا آب‌وهوا را به استوری خود اضافه کنید. این استیکرها به اطلاعات دستگاه و موقعیت فعلی کاربر بستگی دارند.

  • با کلیک بر روی گزینه‌ی دوربین و ثبت یک تصویر سلفی آن را به عنوان یک استیکر سلفی در استوری خود اضافه نمایید. جهت دریافت امکانات بیشتر بر روی استیکر کلیک کنید
  • استیکر را روی قسمتی از فیلم خود بچسبانید. پس از ضبط یک فیلم، استیکر را انتخاب کرده و نگه دارید. در پایین صفحه، فیلم را عقب جلو کرده و آن را در قسمت مورد نظر بچسبانید و جای آن را تنظیم کنید؛ سپس گزینه pin را انتخاب نمایید.
  • جهت یافتن استیکرهایی که اخیراً استفاده کرده‌اید، صفحه را به سمت راست بکشید.
  • اندازه‌ی استیکر را با استفاده از 2 انگشت خود تغییر داده و آن را بچرخانید.
  • برای حذف استیکر، انگشت خود را روی آن گذاشته و در پایین صفحه روی آیکون سطل زباله رها کنید.

 

منبع: چطورپدیا


چطور عبارت «Hello World» را در PHP چاپ کنیم؟

توجه : در زمان نگارش این آموزش نسخه 7 این زبان منتشر شده 

مراحل نوشتن برنامه

1 – قبل از اینکه وارد برنامه «Hello World» در PHP شویم، برنامه XAMPP را دانلود کرده و در بستر windows نصب کنید.

2 – پس از نصب برنامه، شما می‌توانید یک پوشه «htdocs» را در پوشه نصب برنامه XAMPP  به آدرس ( xampp\htdocs ) مشاهده کنید. تمام فایل‌های PHP باید در پوشه «htdocs» قرار داشته باشند.

3 – کدنویسی PHP با «php?>» در خط اول آغاز شده و با «<?» در خط آخر، پایان می‌یابد.

  • یک فایل PHP، ترکیبی از تگ‌های html و کد PHP است.
  • کدها را به شکل زیر بنویسید :

 

 

  • هر خط از کد برنامه PHP با یک سمی‌کالن (;) خاتمه پیدا می‌کند.
  • به طور معمول، دستورات Echo و print به منظور نمایش اطلاعات در صفحه مرورگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4 – برنامه خود را ذخیره کنید. فایل PHP باید با پسوند php. ذخیره شود.

منبع: چطورپدیا


چطور عبارت «Hello World» را در زبان Ruby چاپ کنیم؟

مراحل نوشتن برنامه

زبان Ruby

1 – نصب روبی بر روی ویندوز:

2 – به سایت رسمی روبی رفته و آخرین نسخه این نرم‌افزار را دانلود کنید.

3 – نرم‌افزار روبی را بر روی سیستم خود نصب کنید.

4 – پس از نصب برنامه، باید متغیرهای محیط آن، یعنی Environment Variables را تنظیم کنیم.

5 – بر روی my computer کلیک راست کرده و مسیر زیر را دنبال کنید:

6 – در user variables بر روی new کلیک کنید. سپس «path» را در variable name تایپ کنید. مسیر ruby->bin را برای مشخص کردن مسیر پوشه bin در variable value تایپ کنید. به عنوان مثال (C:\ruby\bin). در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

7 – همیشه در ابتدای آموزش یک زبان برنامه‌نویسی ما باید برنامه چاپ hello world را بیاموزیم. نحو دستور چاپ این عبارت در Ruby به شکل زیر هست :

8 – فایل‌های زبان روبی با پسوند rb. ذخیره می‌شوند. در مثال فوق puts محتوای نوشته ‌شده، درون کوتیشین دوتایی (“”)، در جلوی این عبارت را در مرورگر نمایش می‌دهد. به طور ساده، puts برای چاپ یک پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که ملاحظه می‌کنید، این دستور به شکلی کاملاً ساده، یک پیام را در مرورگر نمایش می‌دهد.

9 – برنامه Hello World مذکور را با استفاده از هر ویرایشگر متنی که مایل هستید، بنویسید و فایل آن را با پسوند «.rb» ذخیره کنید. به عنوان مثال (hello.rb).

10 – با اجرای برنامه cmd در Run، وارد محیط DOS شده و با استفاده از دستور cd در این محیط، وارد پوشه‌ای شوید که فایل در آن ذخیره شده است.

منبع : چطورپدیا


چطور عبارت «Hello World» را در پایتون چاپ کنیم؟

مراحل نوشتن برنامه

پایتون

1 – وارد سایت رسمی پایتون در آدرس python.org شوید.

2 – آخرین نسخه پایتون را برای سیستم‌عامل خود دانلود کنید.

  • اکنون شما باید یک فایل با نام python xxx.mse داشته باشید («xxx» نشان ‌دهنده نسخه برنامه شماست).

3 – روند نصب برنامه را دنبال کرده تا به طور کامل بر روی سیستم شما نصب شود.

  • پس از نصب کامل برنامه پایتون می‌توانید آن را با رفتن به command prompt (برنامه DOS در محیط ویندوز) اجرا کنید.

4 – وارد دایرکتوری نصب پایتون در command prompt شوید.

5 – به خاطر داشته باشید که نحو برنامه پایتون بسته به نسخه‌ای که دانلود کرده‌اید، مقداری متفاوت است.

6 – در خط فرمان یا command line عبارت (“!Hello, world”) را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.

منبع :‌ چطورپدیا


چطور یک زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیریم؟

قسمت اول: انتخاب زبان مورد نظر

1 – حوزه‌ی علاقه‌مندی خود را مشخص کنید. شما می‌توانید یادگیری را با هر زبانی آغاز کنید، هرچند فراگیری بعضی از زبان‌ها بسیار آسان‌تر است، پس باید از خود بپرسید که از یاد گرفتن این زبان چه هدفی دارید؟ جواب این سؤال نقطه‌ی شروع خوبی است زیرا به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که برنامه‌نویسی را در چه زمینه‌ای می‌خواهید دنبال کنید.

  • در صورتی که می‌خواهید بر روی وب کار کنید، زبان‌هایی که می‌بایست فرا‌ بگیرید متفاوت از زبان‌های مورد نیاز برای برنامه‌نویسی کامپیوتر هستند. همان‌گونه که برای برنامه‌نویسی موبایل به مهارت‌های متفاوتی نیاز دارید. تمامی این تصمیمات برای انتخاب مسیر درست، مهم هستند.

2 – با یادگیری زبانی ساده‌تر شروع کنید. جدا از تصمیمی که پیش‌تر گرفته‌اید، شاید بهتر باشد که کار خود را با یادگیری زبانی قوی اما ساده‌تر آغاز کنید. زبان‌های ساده‌ برای برنامه‌نویسان تازه‌کار مناسب هستند، چراکه مفاهیم اساسی و مهارت‌های ذهنی که برای فراگیری هر زبان دیگری نیز مورد نیاز است را آموزش می‌دهند.

  • دو مورد از مطرح‌ترین زبان‌ها در این زمینه پایتون و روبی می‌باشند. این دو مورد، زبان‌هایی شی‌ءگرا و تحت وب هستند که دستورالعمل‌های واضحی نیز دارند.
  • شی‌ءگرایی «Object-oriented» به این معناست که زبان بر اساس مفاهیم اشیاء شده و جمع داده‌ها یا ترکیب آن‌ها ایجاد شده است؛ این مفهومی در بسیاری از زبان‌های پیشرفته‌ی برنامه‌نویسی مثل C++, Java, Objective-V و PHP به کار می‌رود.

 

3 – آموزش‌های ابتدایی مرتبط با زبان‌های مختلف را بررسی کنید. اگر همچنان در انتخاب زبان مورد نظر تردید دارید، آموزش‌های موجود برای زبان‌های مختلف را کمی مطالعه کنید. هرکدام از این زبان‌ها که بیشتر برای شما قابل ‌فهم بود را امتحان و تمرین کنید تا ببینید آیا از آن خوشتان می‌آید یا خیر. برای هر زبانی آموزش‌های آنلاین فراوانی در اینترنت، ازجمله در پایگاه چطورپدیا، موجود است:

  • پایتون: زبانی فوق‌العاده برای شروع است و پس از آشنایی با این زبان متوجه خواهید شد که زبانی بسیار قوی نیز هست. این زبان برای بسیاری از نرم‌افزارهای وب و ساخت چندین بازی به‌کار رفته است.
  • جاوا: از زبان جاوا در برنامه‌های بی‌شماری، از بازی گرفته تا نرم‌افزارهای وب و همچنین برنامه‌ی دستگاه‌های خود‌پرداز، استفاده شده است.
  • HTML: برای کسانی که می‌خواهد کار در وب را دنبال کند، یادگیری این زبان ضروری است و تسلط به این زبان، قبل از یادگیری هر نوع مهارت دیگری در شبکه بسیار مهم است.
  • C: یکی از قدیمی‌ترین زبان‌هاست که همچنان به‌عنوان ابزاری قدرتمند شناخته می‌شود و برنامه‌های جدیدتر مثل C++, C# و Objective-C از روی این برنامه نوشته ‌شده‌اند.

قسمت دوم: با گام‌های کوچک شروع کنید.

1 – مفاهیم اصلی زبان مورد نظر را یاد بگیرید. باوجود اینکه قسمت‌هایی از کار شما باتوجه به زبانی که انتخاب کرده‌اید، متفاوت است، تمامی زبان‌ها مفاهیمی ابتدایی دارند که برای برنامه‌نویسی مهم هستند. یادگیری و تسلط کامل بر این مفاهیم در ابتدای کار، حل مسائل و ایجاد کدهای قدرتمند و مؤثر را ساده‌تر می‌کند. در زیر برخی از مفاهیم اصلی مشترک میان زبان‌های مختلف آورده شده است:

  • متغیرها: هر متغیر روشی‌ برای ذخیره‌سازی و ارجاع به داده‌های قابل‌ تغییر است. متغیرها همانطور که از نام‌ آن‌ها برداشت می‌شود، می‌توانند تغییر داده شوند و معمولاً انواع مشخصی از اعداد صحیح، کاراکترها و غیره دارند که نوع داده‌‌ی قابل ذخیره را مشخص می‌کنند. در زمان کدنویسی، متغیرها معمولاً اسم‌هایی دارند که برای خواننده کد قابل ‌تشخیص باشند و بدین ترتیب فهم چگونگی ارتباط متغیر با دیگر کدها آسان می‌شود.
  • گزاره‌های شرطی: گزاره‌ی شرطی بر مبنای صحیح یا غلط بودن گزاره عمل می‌کند. مطرح‌ترین نوع گزاره‌ی شرطی، گزاره‌ی «اگر- آنگاه» است. درصورتی‌که گزاره صحیح بود (برای مثال، x=5)، عمل مشخصی اتفاق می‌افتد و درصورتی‌که گزاره غلط بود (x!=5)، به عملی دیگر منجر می‌شود.
  • توابع یا زیر‌برنامه‌ها: این مفهوم بسته به زبان مورد استفاده، ممکن است نام دیگری (روال، متد و یا شی‌ء قابل فراخوانی) داشته باشد. هر تابع در واقع برنامه‌ای کوچک‌تر و زیرمجموعه برنامه‌ای بزرگ‌تر است. توابع می‌توانند چندین بار توسط برنامه فراخوانی شوند و به برنامه‌نویس این اجازه را می‌دهند که برنامه‌ پیچیده‌تر و قوی‌تری ایجاد کند.
  • ورود داده: مفهومی گسترده که تقریباً در همه‌ی زبان‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر اطلاعات ذخیره‌ شده و وارد شده توسط کاربر، نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات ب نوع برنامه و ورودی‌های موجود برای کاربر (کیبورد، فایل و غیره) سر‌و‌کار دارد. همچنین داده‌های ورودی با داده‌های خروجی که در واقع نحوه‌ی تحویل نتایج به کاربر می‌باشند، ارتباط مستقیم دارند؛ برای مثال، نتایج روی صفحه‌ی نمایشگر ظاهر شوند و یا در قالب فایل.

2 – تمامی برنامه‌های مورد نیاز را نصب کنید. بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی نیازمند کامپایلر هستند. کامپایلرها برنامه‌هایی‌ هستند که برای ترجمه‌ی کدها به زبانی قابل‌ فهم برای ماشین طراحی شده‌اند. سایر زبان‌ها، مانند پایتون، از مفسری استفاده می‌کنند که بدون نیاز به کامپایلر برنامه‌ها را اجرا می‌کند.

  • بعضی از زبان‌های برنامه‌نویسی، محیطی یکپارچه برای توسعه‌ی نرم‌افزار دارند که معمولاً شامل امکاناتی از قبیل ویرایش کدها، کامپایل یا تفسیر و عیب‌یابی است. این شرایط به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که هر تابع مورد نیازی را در حین کار اجرا کند. همچنین محیط یکپارچه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار امکان نمایش بصری سلسله مراتب و دایرکتوری اشیاء را فراهم می‌سازد.
  • ویرایشگرهای کد بسیاری در فضای آنلاین موجود است که روش‌های مختلفی برای برجسته‌سازی دستورات (نحو) پیشنهاد می‌کنند و همچنین دارای ابزارهای ساده کاربرپسند دیگری هستند.

قسمت سوم: ایجاد اولین برنامه

1 – هر بار بر روی یکی از مفاهیم تمرکز کنید. یکی از اولین برنامه‌هایی که برای هر زبانی آموزش داده می‌شود، برنامه‌ی «Hello, World!» است. این برنامه بسیار ساده است و متن «سلام، دنیا!» را بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. این برنامه به افرادی که برای اولین بار برنامه‌نویسی می‌کنند، دستورات لازم برای ایجاد برنامه‌ای اساسی و کاربردی و همچنین طریقه‌ی ایجاد یک خروجی نمایشی را آموزش می‌دهد. با تغییر دادن متن، کاربر یاد می‌گیرد که اطلاعات اولیه چگونه توسط برنامه به‌کار گرفته می‌شوند.در لینک‌های زیر راهنمایی برای تمرین برنامه‌ی «Hello, World!» به زبان‌های مختلف توسط چطورپدیا ارائه شده:

2 – برای یادگیری می‌‌توان از بازسازی مثال‌های آنلاین موجود استفاده کرد. هزاران نمونه کد در فضای مجازی برای تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی در دسترس است. برای این‌که متوجه شوید هر زبان از جنبه‌های مختلف چطور عمل می‌کند و قسمت‌های مختلف به چه صورت با یکدیگر در ارتباط هستند، می‌توانید از این مثال‌ها استفاده کنید و برای ایجاد برنامه‌ی خود قسمت‌هایی از کدهای ذکر شده در آنها را به کار ببرید.

4 – نحو «Syntax» زبان برنامه‌نویسی مورد نظر را بررسی کنید. نحو یک زبان، روش نوشتن دستورات آن زبان است، به طوری که کامپایلر یا مفسر آن را بفهمد. هر زبان طبق دستورالعمل منحصربه‌فردی نوشته شده است، اگرچه ممکن است بعضی از موارد بین زبان‌های مختلف مشترک باشند. یادگیری نحو زبان جهت یادگیری برنامه‌نویسی به آن زبان مشخص امری ضروری‌ است و معمولاً همان چیزی است که زمانی که شخصی به برنامه‌نویسی کامپیوتر فکر می‌کند، به نظرش می‌آید. درواقع دستورالعمل‌ها بستر پایه‌ای هستند که مفاهیم پیچیده‌تر بر مبنای آن‌ها ایجاد می‌شوند.

5 – با تغییر کدها، تجربه کسب کنید. بر روی برنامه‌ی نمونه‌ تغییراتی اعمال کنید و سپس نتیجه را بررسی کنید. با انجام این کار، شما در مقایسه با مطالعه راهنما یا کتابی درباره آن زبان، سریع‌تر یاد می‌گیرید که چه روشی بهتر جواب می‌دهد. از این نترسید ‌که ممکن است برنامه‌ای که نوشته‌اید را خراب کنید چراکه یادگیری با آزمون و خطا قسمت بزرگی از پیشرفت است و معمولاً هر چیز جدیدی که اولین بار امتحان می‌شود، کار نمی‌کند و جواب نمی‌دهد.

6 – تمرین عیب‌یابی و عیب‌زدایی را جدی بگیرید. زمانی که برنامه‌نویسی می‌کنید، بدون شک با خطاها سر‌و‌کار خواهید داشت. خطاهای برنامه می‌توانند در قسمت‌های مختلفی ظاهر شوند. باگ‌ها ممکن است برای برنامه بی‌ضرر باشند و یا خطاهایی اساسی باشند که مانع از اجرای برنامه می‌شوند. پیدا کردن و اصلاح این خطاها قسمت مهمی از پیشرفت نرم‌افزار شماست، بنابراین خود را به انجام این کار عادت دهید.

  • همچنان‌که با تغییر برنامه‌ها سعی در کسب تجربه دارید، با بخش‌هایی که به درستی کار نمی‌کنند، آشنا خواهید شد. یافتن روش‌‌های متفاوت انجام برنامه و استفاده از دستورالعمل‌ها، یکی از ارزشمندترین مهارت‌هایی است که می‌توانید به‌عنوان یک برنامه‌نویس کسب کنید.

7 – برای تمامی کدگذاری‌های خود توضیحات در نظر بگیرید. تقریباً تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی قابلیت درج توضیحات دارند، این امکان به شما اجازه می‌دهد، اطلاعات متنی که توسط مفسر یا کامپایلر بررسی نمی‌شوند را در آنجا وارد کنید؛ بنابراین شما این امکان را دارید که توضیحی کوتاه و شفاف به زبان غیر ماشینی در مورد کد نوشته شده ارائه دهید. این ویژگی به شما کمک می‌کند در برنامه‌ای طولانی، عملکرد آنچه کدنویسی کرده‌اید را به یادآورید و همچنین موجب می‌شود که دیگران نیز متوجه شوند، کد‌هایی که نوشته‌اید، چه‌کاری انجام می‌دهند.

قسمت چهارم: تمرین مداوم

1 – هر روز تمرین برنامه‌نویسی کنید. تسلط پیدا کردن بر یک زبان برنامه‌نویسی، بیشتر از هر چیز دیگر نیازمند اختصاص زمان است. حتی برای حرفه‌ای شدن در زبانی ساده مثل پایتون که ممکن است تنها یک الی دو روز جهت فهم دستورالعمل‌های اصلی‌ زمان ببرد، نیز نیازمند زمان بسیاری برای حرفه‌ای شدن است. مثل هر مهارت دیگری، تمرین در برنامه‌نویسی، کلید کسب تسلط است. سعی کنید که روزانه زمانی را به برنامه‌نویسی اختصاص دهید، حتی اگر برای یک ساعت بین زمان کار و زمان شام خوردن‌تان باشد.

2 – برای برنامه‌هایتان اهدافی در نظر گیرید. با در نظر داشتن اهداف قابل ‌دسترس اما چالش‌برانگیز، شما پس از مدتی قادر به حل مسائل و ارائه راه‌‌حل‌ خواهید بود. سعی کنید، با نرم‌افزار‌های ابتدایی مثل ماشین‌ حساب شروع کنید و برای ساخت آن روشی پیدا نمایید. از دستورالعمل‌ها و مفاهیمی که یاد گرفته‌اید، استفاده کنید و آن‌ها را تمرین کنید.

3 – با دیگران صحبت کرده و برنامه‌های آنها را بخوانید. انجمن‌های زیادی مختص برنامه‌نویسان وجود دارد که در زمینه‌ی زبانی معین و روش‌های مشخص فعالیت دارند. با پیدا کردن این انجمن‌ها و عضویت در آن‌ها، نمونه‌ها و ابزارهای زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد که می‌تواند به یادگیری شما بسیار کمک کند. بررسی کد‌های نوشته شده توسط دیگران به شما برای کار و یادگیری مفاهیمی که هنوز بر آن‌ها مسلط نشده‌اید، انگیزه می‌دهد.

  • پس از این‌که زبانی را انتخاب کردید به دنبال تالار گفتمان‌های مختص برنامه‌نویسی و انجمن‌های آنلاین مرتبط با زبان مورد نظر خود بگردید. سعی کنید که در گروه مشارکت داشته باشید و تنها سؤال نپرسید. این انجمن‌ها معمولاً محلی برای همکاری و مباحثه هستند و صرفاً در پرسش و پاسخ خلاصه نمی‌شوند. هر زمان نیاز داشتید از دیگران کمک بخواهید و آمادگی این را داشته باشید که برنامه‌ای که نوشته‌اید را به دیگران نشان دهید. همچنین در امتحان کردن روش‌های مختلف مشتاق باشید.

  • زمانی که کمی تجربه کسب کردید در گردهمایی‌های مرتبط با برنامه‌نویسی شرکت کنید. در این مناسبات که معمولاً دارای تم مشخصی هستند، برنامه‌نویسان در قالب فرد و یا گروه در مدت ‌زمانی معین برای ساخت برنامه‌ای کاربردی با یکدیگر رقابت می‌کند و جدا از این فرصت مناسبی است که برنامه نویسان با یکدیگر ملاقات داشته باشند.

4 – از به چالش کشیدن خود لذت ببرید. به دنبال راه‌حل و روش‌های ممکن برای انجام کار‌هایی باشید که دقیقاً نمی‌دانید چطور انجام می‌شوند و سپس سعی کنید در برنامه‌ی خود آن‌ها را به کار ببرید. به برنامه‌ای که صرفاً کار می‌کند کفایت نکنید و تمام تلاش خود را بکنید تا مطمئن شوید برنامه از هر نظر درست کار می‌کند.

قسمت پنجم: افزایش آموخته‌های خود

1 – در چند دوره‌ آموزشی ثبت‌نام کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها و انجمن‌ها، کلاس‌های برنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند که بدون ثبت‌نام در آن آموزشگاه می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این فرصت‌ها برای برنامه‌نویسان تازه‌کار بسیار مناسب هستند چراکه می‌توانند از کمک افراد متخصص بهره ببرند و با برنامه‌نویسان اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

2 – کتاب‌های خوب تهیه کرده یا قرض بگیرید. هزاران کتاب راهنما برای زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی موجود است. هرچند که تنها منبع اطلاعات و دانش شما نباید صرفاً کتاب‌ها باشند. کتاب‌ها همچنان منابع بسیار خوبی هستند و مثال‌ها و نمونه‌های خوبی ارائه می‌دهند.

3 – ریاضی و منطق بیاموزید. بسیاری از برنامه‌نویسی‌ها محاسبه و ریاضیات را نیز شامل می‌شوند اما ممکن است نیاز داشته باشید که مفاهیم پیچیده‌تری را نیز بیاموزید. این موارد، به‌ویژه در شرایطی که شبیه‌سازی پیشرفته‌ و یا برنامه‌ای با الگوریتم پیچیده طراحی کرده‌اید، ضروری است؛ اما برای برنامه‌نویسی‌های معمولی نیاز به ریاضیات پیشرفته ندارید. آموختن منطق، به خصوص منطق کامپیوتر می‌تواند بهترین روش مواجهه با حل مسئله‌ای پیچیده باشد و برای مسائل دشوار‌تر به کمک‌تان می‌آید.

4 – هیچ‌گاه برنامه‌نویسی را کنار نگذارید. دیدگاه مطرحی وجود دارد که ادعا می‌کند متخصص شدن در هر زمینه‌ای دست‌کم نیازمند ده هزار ساعت تمرین در آن حوزه است. جدا از این‌که جزئیات چنین ادعایی جای بحث دارد، توصیه‌ی اصلی آن همواره واقعیت دارد: تسلط بر هر زمینه نیازمند زمان و تمرین زیاد است. نباید انتظار داشته باشید که همه‌ چیز را در یک مدت کوتاه فرابگیرید. اگر روی کار خود تمرکز داشته باشید و به یادگیری ادامه دهید، پس از مدتی بدون شک در زمینه‌ی کاری خود تخصص لازم را به دست خواهید آورد.

5 – یادگیری زبان برنامه‌نویسی جدیدی را آغاز کنید. در حالی که با متخصص شدن در یک زبان نیز می‌توانید موفق شوید، توجه داشته باشید که بسیاری از برنامه نویسان شانس موفقیت خود را با یادگیری چند زبان بیشتر می‌کنند. زبان دوم یا سوم آن‌ها معمولاً کامل‌کننده‌ی زبان اول است و به آن‌ها فرصتی می‌دهد تا برنامه‌های پیچیده‌تر و جالب‌تری بسازند. زمانی که بر یک روش برنامه‌نویسی تسلط کافی پیدا کردید، زمان خوبی است که یادگیری برنامه‌ی جدیدی را آغاز کنید. از آنجا که بسیاری از مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی بین زبان‌های مختلف مشترک است، بخصوص اگر زبان‌ها باهم در ارتباط باشند، احتمال می‌رود که مدت‌زمان یادگیری زبان دوم نسبت به زبان اول کمتر باشد.

قسمت ششم: به کار گرفتن مهارت‌ها

1 – در یک دوره آموزشی چهار ساله، مثلاً دوره‌ی کارشناسی، ثبت‌نام کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا این‌گونه به نظر برسد که گذراندن دوره‌ای چهار ساله در موسسه یا دانشگاه ضرورت چندانی ندارد؛ دانشگاه به شما این فرصت را می‌دهد که با زبان‌های متنوعی آشنا شوید و همچنین فرصتی است که بتوانید با متخصصان و دانشجویان دیگر ارتباط بگیرید. این روش برای همگان الزامی نیست و برنامه نویسان موفق بسیاری هستند که هیچ‌گاه دوره‌ای را در موسسه‌ای نگذرانده‌اند.

2 – پرونده‌ای از اطلاعات شخصی و نمونه کارها برای خود بسازید. در حین نوشتن برنامه‌های مختلف و افزایش اطلاعات‌تان، از بهترین کار‌های خود، پرونده‌ی نمونه کار تشکیل دهید تا از این پرونده در هنگام استخدام و مصاحبه‌ی شغلی بهره ببرید. تمامی کار‌هایی را که انجام داده‌اید، در این پرونده داشته باشید و درصورتی‌که با شرکتی کار می‌کنید، سؤال کنید که آیا می‌توانید نتیجه‌ی کار مشترک را در نمونه کارهایتان داشته باشید یا خیر.

3 – در پروژه‌های دورکاری مشارکت کنید. فضای کار زیادی برای برنامه‌نویسان، به‌خصوص برای برنامه‌نویسی نرم‌افزار‌های موبایل، در صورت تمایل به دور‌کاری وجود دارد. چند پروژه‌ دور‌کاری کوچک قبول کنید تا متوجه شوید که فرآیند کار برنامه‌نویسی تجاری چگونه است. معمولاً از پروژه‌هایی که انجام و تحویل داده‌اید، می‌توانید در پرونده‌ی نمونه کارهایتان استفاده کنید.

4 – نرم‌افزار‌های رایگان یا برنامه‌های تجاری خود را توسعه دهید. شما برای کسب درآمد از طریق برنامه‌نویسی مجبور نیستید که لزوماً برای شرکتی کار کنید. درصورتی‌که مهارت و تخصص کافی داشته باشید می‌توانید خودتان برنامه‌ای بنویسید و آن را از طریق وب‌سایت خود و یا از طریق سایر مراکز به فروش بگذارید. آمادگی پشتیبانی از نرم‌افزاری که برای فروش ارائه می‌کنید را داشته باشید، چراکه خریداران انتظار دارند، آنچه بابتش پول داده‌اند، به‌خوبی کار کند.

  • ساخت نرم‌افزار‌های رایگان روشی معمول برای ارائه برنامه‌های ساده است و با وجود این‌که برنامه‌نویس پولی از این کار دریافت نمی‌کند، روشی مناسب برای شناخته شدن و دیده شدن وی در این حوزه‌ی کاری‌ خواهد بود.

روش شما برای یادگیری برنامه نویسی چیست ؟

منبع : چطورپدیا