سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله آنلاین

اینستاگرام , • نظر

راهنمای مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

چطور درخواست دنبال کردن را تأیید یا رد کنیم؟

اگر حساب کاربری فرد در حالت خصوصی (set to private) تنظیم شده باشد، هر شخصی که بخواهد تصاویر و فیلم‌های او را ببیند، می‌بایست برای او درخواست دنبال کردن ارسال نماید. این درخواست در قسمت فعالیت‌ها ظاهر می‌شود.

برای تأیید یا رد درخواست، گزینه‌های Confirm یا Delete را انتخاب کنید.

اگر به صورت تصادفی درخواست دنبال کردن شخصی را پاک کرده‌اید، می‌توانید از شخص مورد نظر بخواهید تا مجدداً برای شما درخواست ارسال کند.

مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

چگونه فردی را که دنبال می‌کنم، حذف کنم و دیگر او را دنبال نکنم؟

نحوه انجام این کار:

1- به پروفایل شخص مورد نظر بروید.

2- آیکون  را انتخاب کرده و گزینه‌ی Unfollow را انتخاب کرده، سپس تأیید کنید.

زمانی که کاربری را از حالت دنبال کردن خارج می‌کنید، در پروفایل آن‌ها به جای Following کلمه Follow ظاهر می‌شود و آن‌ها از این امر باخبر نمی‌شوند.

توجه: تنها راه پاک کردن شخصی از فهرست دنبال کنندگان خود این است که آن‌ها را مسدود (Block) کنید، زمانی که شخصی را مسدود می‌نمایید، آن کاربر دیگر نمی‌تواند تصاویر و فیلم‌های شما را تماشا کند یا حساب کاربریتان را جستجو کند. شخصی که مسدود شده از این امر اطلاع پیدا نخواهد کرد.

مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

چگونه تصاویر و فیلم‌های خود را روی حالت خصوصی قرار دهیم، به طوری که تنها دنبال کنندگان تأیید شده بتوانند آن‌ها را تماشا کنند؟

در حالت پیش‌فرض، هر شخصی می‌تواند پروفایل و تصاویر یک کاربر را تماشا کند. شما می‌توانید پست‌های خود را به صورت خصوصی قرار دهید تا تنها دنبال کنندگان تأیید شده بتوانند آن‌ها را ببینند. اگر پست‌ها در این حالت قرار بگیرند، تنها دنبال کنندگان تأیید شده‌ قادر به دیدن آن پست در هشتگ‌ها و صفحات مربوطه خواهند بود.

نحوه خصوصی‌سازی پست‌ها در اینستاگرام

1- وارد پروفایل خود شوید و سپس گزینه‌ی بیشتر را انتخاب کنید.

2- روی آیکون Settings کلیک کنید.

3- گزینه Account Privacy را انتخاب کرده و سپس Private Account را روی On قرار دهید.

مدیریت دنبال کنندگان در اینستاگرام

این نکات را برای پست‌های خصوصی در ذهن داشته باشید

پست‌های خصوصی‌ که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، بسته به تنظیمات خصوصی‌سازی شما برای آن شبکه‌ها، ممکن است برای عموم قابل مشاهده باشد. به عنوان مثال، پستی که در توییتر به اشتراک می‌گذارید اگر در اینستاگرام به‌صورت خصوصی تنظیم شده باشد، ممکن است برای افرادی که پست‌های توییتر شما را مشاهده می‌کنند، قابل مشاهده باشد.

  • زمانی که یک فرد حساب کاربری خود را خصوصی می‌کند، کاربران دیگر برای مشاهده‌ی پست‌ها، فهرست دنبال کنندگان و فهرست دنبال کردن‌های او، مجبور به ارسال درخواست دنبال سازی هستند.
  • درخواست دنبال سازی در قسمت فعالیت‌ها ظاهر می‌شود که می‌توانید از همین قسمت آن‌ها را تأیید یا رد کنید.
  • اگر شخصی از پیش جزو دنبال کنندگان شما بوده و شما پست خود را به صورت خصوصی قرار داده‌اید و نمی‌خواهید آن شخص این پست را مشاهده کند، می‌توانید او را مسدود کنید.
  • افراد حتی اگر جزو دنبال کنندگان یک کاربر نیز نباشند، می‌توانند در بخش دایرکت برای او فیلم یا تصویر ارسال کنند.

چگونه شخصی را مسدود کنم یا او را از حالت مسدود خارج کنم؟

1- نام کاربری او را نوشته و وارد پروفایل وی شوید.

2- آیکون بیشتر را در قسمت بالا سمت راست انتخاب کنید.

3- گزینه Block یا Unblock را انتخاب کنید.

توجه: پس از اینکه شما شخصی را مسدود می‌کنید، لایک‌ها و نظرات آن‌ها از عکس‌ها و فیلم‌های شما پاک نمی‌شوند. خودتان می‌توانید شخصاً آن‌ها را از زیر پست‌های خود حذف نمایید.

شخصی که مسدود شده از این امر اطلاع پیدا نخواهد کرد.

 

منبع: چطورپدیا